افزایش قاچاق آثار باستانی به سرزمین های اشغالی

۰۸ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۹۰۲۰۰۹ سرخط اخبار

سازمان آثار باستانی رژیم صهیونیستی با تاکید بر افزایش قاچاق آثار باستانی از کشورهای عربی به اراضی اشغالی به دنبال وقوع انقلاب‌های عربی، اذعان کرد که این رژیم بسیاری از آثار باستانی عراق را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیرة، سازمان آثار باستانی رژیم صهیونیستی از افزایش قاچاق آثار باستانی از کشورهای عربی به این رژیم خبرداد و اعلام کرد که تعداد بسیاری از گنج‌های تاریخی عراق نزد رژیم صهیونیستی است.

شای بای طوبا، مدیر ستاد اسرائیلی مبارزه با سرقت آثار باستانی تاکید کرد که قاچاق گنج‌ها و آثار باستانی از کشورهای عربی به اسرائیل به دنبال انقلاب‌های عربی براثر ضعف نظام سیاسی و ناامنی و حفاری‌های غیر قانونی بیشتر شده است.

وی همچنین به افزایش قاچاق آثار باستانی از مصر به اراضی اشغالی از طریق صحرا سیناء پس از وقوع انقلاب در این کشور و حمله به موزه‌ها اشاره کرد.

طوبا اظهار داشت که قاچاق آثار باستانی پس از اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی و غارت موزه‌های این کشور رخ داده است.

وی به این مساله اذعان کرد که سازمان آثار باستانی اسرائیل تعداد بسیاری از آثار باستانی عراق را در دست دارد. او هم‌چنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی ده‌ها بار به اینترپل در مورد این آثار خبرداده است اما مسئولان عراقی برای بازپس گیری این آثار تاکنون اقدامی نکرده‌اند، در نتیجه دولت رژیم صهیونیستی این آثار را در بایگانی خود نگه داشته است.



نظر شما :