اقدام جدید اروپا برای تحریم بانک‌های ایران

۲۷ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۸۹۸۰۳۷ سرخط اخبار
اتحادیه اروپا در صدد است در اقدامی جدید علیه ایران، موسسات و بانک‌های ایران را که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند از به خدمت گرفتن شبکه‌های بین‌المللی ارتباط مالی بین‌ بانکی یا همان "سوئیفت" محروم کنند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، اتحادیه اروپا در صدد است نهادها و بانک‌های ایرانی را که در فهرست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارند از استفاده از سامانه "شبکه بین‌المللی ارتباط مالی بین بانکی" یا همان "SWIFT" محروم ‌کند.

این سامانه بر شبکه‌ای که توسط اکثر بزرگترین‌ بانک‌های جهان برای راه‌اندازی نقل و انتقالات مالی الکترونیکی استفاده می‌شود، نظارت دارد.

قانونگذاران آمریکا در هفته‌های اخیر مدعی شده‌اند که شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی که در فهرست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارند از سامانه "SWIFT" برای فرار از تحریم‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند.

به دنبال این خبر، کنگره لایحه‌ای را تهیه کرده تا هیأت مدیران سامانه SWIF و صاحبان این سامانه را در صورتیکه مانع از استفاده از شرکت‌های مذکور ایرانی از این سامانه نشوند، تنبیه می‌شوند.

سوئیفت, یک شبکه بین‌المللی ارتباط مالی بین بانکی است که تسهیلات و خدماتی ویژه‌ای را از طریق مراکز رایانه‌ای در سراسر دنیا ارائه می‌دهد, سیستم مزبور به صورت چند کاربره است و مؤسسه آن به صورت شرکت تعاونی اداره می‌شود و بانکهای عضو در آن دارای سهام بوده و در سود مؤسسه سهیم هستند.
 

( ۱ )

نظر شما :