احتمال حمله اسرائیل به ایران وجود ندارد

۲۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۹:۳۱ کد : ۱۸۹۸۰۱۲ سرخط اخبار
وزیر دفاع آمریکا گفت: معتقدم اسرائیل تاکنون تصمیمی درباره حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران اتخاذ نکرده است و هیچ احتمالی در این باره که این حمله در بهار 2012 رخ دهد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لئون پانتا" روز سه شنبه مقابل اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: معتقدم اسرائیل تاکنون تصمیمی درباره حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران اتخاذ نکرده و هیچ احتمالی در این باره که این حمله در بهار 2012 رخ دهد وجود ندارد.

وی همچنین درباره تحولات افغانستان تاکید کرد: مقامات آمریکایی و افغانی در حال رایزنی برای انعقاد یک پیمان امنیتی با هدف ادامه عملیات ارتش آمریکا در افغانستان حتی پس از سال 2014 هستند.

وی افزود: دو طرف هنوز در حال گفتگو درباره اختلافات موجود بر سر حملات شبانه نیروهای آمریکایی هستند که "حامد کرزای" و دیگر مقامات افغانی بر این باورند غیرنظامیان زیادی بر اثر این حملات کشته می شوند.

همچنین واگذاری مسئولیت کامل زندان بگرام به دولت افغانستان از دیگر موضوعات قابل بحث میان دو طرف است.

 

پانتا تاکید کرد: مطمئنم که در چند هفته آتی اختلافات موجود کنار گذاشته می شود و به توافقی در این زمینه دست یابیم.

مقامات ارشد افغانی و فرمانده های آمریکایی اعلام کردند که احتمالا ایالات متحده حضور نظامی خود را حتی پس از سال 2014 حفظ می کند اما هنوز میزان نظامیان و نقش دقیق آنها پس از این سال مشخص نیست.

پانتا تاکید کرد: پیش بینی می شود که پس از سال 2014 آمریکا به حمایت خود از عملیات تروریستی علیه القاعده و عملیات های لجستیکی و اطلاعاتی در این کشور ادامه دهد.



نظر شما :