استخدام 1200 نفر در وزارت خارجه

۲۵ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۸۹۷۹۶۶ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه کشورمان خبر از استخدام 1200 نفر در وزارت خارجه داد.

به گزارش ایسنا علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست سراسری سازمان فراگیر مشاوران رییس‌جمهور خبر داد که وزارت امور خارجه به زودی از طریق یک آزمون متمرکز 1200 نفر را به استخدام در خواهد آورد.

وی در سخنان خود گفت: دستگاه دیپلماسی کشور از حضور جوانان ولایی و ارزشی و واجد تحصیلات عالیه بهره‌مند است و مفتخر است که بیشترین جوانان متعهد را در ساختار خود دارد.

صالحی نقش جوانان در انقلاب اسلامی و در طول دوران حیات نظام جمهوری اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این جوانان بودند که در اداره جنگ، جهاد سازندگی و علمی کشور نقش بسیار مهمی ایفا کردند و در برافراشتن علم مبارزه با استکبار نیز اثرگذار بودند. صدای بلند نظام ما در سیاست خارجی به همت ملت و بصیرت و تحرک جوانان ما متکی است و عمق استراتژیک ما در بصیرت جوانان ما نهفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در دولت نهم و دهم مسوولان اهتمام ویژه‌ای بر حضور جوانان داشتند و همین مساله باعث شد که مشاوران جوان رییس‌جمهور تشکیل شود و سازمان بیابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه گفت: بدون شک حوادث منطقه مرهون انقلاب اسلامی است. انقلاب ما احیاگر دین بود و غبارها و زنگارها را از چهره دین زدود و آن را دوباره به عنوان عامل محرک در جامعه نشان داد و همین مساله نشانگر تاثیر انقلاب اسلامی بر حوادث منطقه است.

صالحی نفوذ انقلاب اسلامی در مردم کشورهای منطقه را بسیار بالا دانست و گفت: من پیشنهاد دادم که تعدادی از دانشجویان خود را به کشورهای مختلف به خصوص کشورهای آفریقایی در تابستان بفرستیم تا آنها تجربیات و علوم خود را در اختیار مردم بومی آنجا قرار دهند و از نزدیک با وضعیت آنها آشنا شوند و قدر نعمت خود را بیشتر بدانند. ما با تمام فشارها، مشکلات و تحریم‌ها، در عرصه‌های بین‌المللی توانسته‌ایم به عنوان یک کشور قدرتمند ظاهر شویم. اینکه در رسانه‌های آنها هر روز خبری از ایران منتشر می‌شود و در ملاقات‌های مقامات آنها مبحث ایران به عنوان یکی از اولویت‌ها قرار دارد نشان از جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران امروز به عنوان یک الگو در جهان اسلام مورد توجه است و وقتی ما به عنوان مقامات ایران با مردم برخی کشورها صحبت می‌کنیم، این مساله به خوبی مشاهده می‌شود. از نظر پیشرفت‌های علمی ما جزو معدود کشورهایی هستیم که سه بار متوالی توانستیم به صورت موفقیت‌آمیز ماهواره خود را به هوا پرتاب کنیم. من یقین دارم که آینده ما روشن و تانباک است و در راهی هستیم که نهایتش عزت و سرافرازی است.

نظر شما :