ایران آماده مذاکرات جدی است

۲۴ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۴ کد : ۱۸۹۷۹۲۶ سرخط اخبار
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: ملت ایران علی‌رغم تهدیدهای مکرر دشمنان و تحریم‌ها هر روز مستحکم‌تر و استوارتر از قبل، در مسیری که انتخاب کرده گام برمی‌دارد.

به گزارش ایسنا همزمان با سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ایرانیان و فارسی زبانان مقیم نیویورک، جشن باشکوهی را در مسجد امام علی (ع) این شهر برگزار کردند.

در این مراسم محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در سخنانی، پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه حرکت بالنده آن در سه دهه گذشته و حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف را نشانه حاکم بودن اراده الهی بر ادامه و پویایی این انقلاب مردمی دانست.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم شهرهای مختلف ایران در راهپیمایی امسال، اظهار کرد: تشدید فشارهای غرب ضد ملت ایران در قالب تحریم‌ها و تهدیدها نشانه عجز آنان در جلوگیری از تأثیرات انقلاب اسلامی بر ملت‌های منطقه است.

خزاعی گفت: آنچه امروز دنیا در تهران، قاهره، بحرین و دیگر کشورهای مسلمان مشاهده می‌کند، ادامه حرکت روشنگرانه‌ای است که امام خمینی (ره) در نیم قرن اخیر پایه‌ریزی کردند.

وی افزود: دنیا شاهد است که علی‌رغم تهدیدهای مکرر دشمنان زورگو، این ملت مسلمان هر روز مستحکم‌تر و استوارتر از قبل، در مسیری که خود انتخاب کرده گام برمی‌دارد و این علتی به غیر از اراده و حمایت الهی ندارد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در قالب انقلاب اسلامی و حرکت ملت‌های مسلمان رخ داده است، قابل توقف و سانسور نیست و تهدیدها و تحریم‌های غرب نیز به مثابه جولان مگس در عرصه سیمرغ است.

وی صبر و بردباری را راهکار حتمی تحقق وعده‌های الهی خواند و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند انقلاب اسلامی ایران تجدید حیات اسلام و تبلور اراده خداوند برای تحقق فتح مبین اسلام است و تا پیوستن آن به ظهور حضرت حجت (عج) توقف‌ناپذیر خواهد بود.

براساس این گزارش، در آغاز این مراسم سرود ملی ایران پخش و حاضران نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ادای احترام کردند.

پخش تصاویری از راهپیمایی میلیونی مردم شهرهای مختلف ایران در این مراسم، بخش دیگری از جشن سی و سه سالگی انقلاب اسلامی در مسجد امام علی(ع) نیویورک بود.

مراسم رسمی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان ملل متحد نیز در هتل میلینیوم شهر نیویورک برگزار شد.

در این مراسم جمع کثیری از مقامات ارشد سازمان ملل متحد و ارگان‌های وابسته، سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف جهان، چهره های برجسته دانشگاهی و رسانه‌ای آمریکا و مقیم سازمان ملل متحد فرا رسیدن سی و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد تبریک گفتند.

همچنین خزاعی در گفت‌وگو با رادیو ان. پی. آر آمریکا تاکید کرد: کسانی که تصور می‌کنند جمهوری اسلامی ایران با فشار و تحریم، رویکرد منطقی و اصولی خود را تغییر خواهد داد اشتباه می‌کنند، مردم ایران در طول تاریخ هیچ‌گاه در مورد حقوق مسلم خود سازش نکرده‌اند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان ضمن تاکید بر اینکه تحریم سازنده نمی‌باشد، افزود: بر خلاف ادعاهای غرب، تحریم‌های جاری مردم ایران را هدف قرار داده است و وقتی مردم ایران می‌گویند در برابر فشارها مقاومت خواهیم کرد این به مفهوم آن نیست که ما به دنبال رویارویی یا درگیری هستیم، بلکه مقاومت بخشی از هویت ملتی با فرهنگ است که بیش از پنج هزار سال سابقه دارد.

خزاعی در خصوص مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پاسخ نامه خانم اشتون را ارسال خواهد کرد و آماده مذاکرات جدی و بدون پیش شرط است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در خصوص اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص ماهیت برنامه هسته‌یی کشورمان اضافه کرد: رژیم صهیونیستی حق اظهار نظر در مورد برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز ایران را ندارد، چون خود آنها متهم ردیف اول داشتن سلاح هسته‌یی و عدم رعایت مقررات ان. پی. اتی هستند و کشورهای جهان باید به این رژیم فشار وارد بیاورند تا به عضویت ان. پی. تی بپیوندد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی دارای سابقه طولانی اقدامات جنایت‌کارانه علیه مردم جهان و جامعه بشری بوده و در ترور دانشمندان هسته‌یی کشورمان دست دارد. از این‌رو می توان این رژیم را به عنوان غده سرطانی در منطقه تلقی نمود.

خزاعی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد برنامه احتمالی رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌یی ایران، تاکید کرد: معمولا صداهایی از جانب رژیم صهیونیستی در این رابطه به گوش می‌رسد، اما به نظر می‌رسد آنها این کار را انجام نخواهند داد. چون جمهوری اسلامی ایران کاملا قدرتمند است و توان دفاع از خود را به خوبی دارد، همچنین در صورت این اقدام، عواقب ناگواری برای آنها و احتمالا برای کسانی که به این رژیم کمک کنند پیش‌بینی می‌شود.

سفیر و نماینده دائم کشورمان اضافه کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عدم حمله و یا تعدی به دیگران می‌باشد که بارها مقامات کشورمان ظرف سه دهه اخیر بر آن تاکید کرده‌اند، اما اگر به ایران ، تاسیسات هسته‌یی و بطور کلی منافع ملی کشورمان تعدی شود، یقیننا ایران مانند همه کشورهای جهان با تمامی قدرت از خود دفاع خواهد کرد .

خزاعی از سفر مقامات اژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورمان استقبال نمود و تصریح کرد: دوربین‌های آژانس در مراکز هسته‌یی کشورمان نصب شده و فعال می‌باشد و جمهوری اسلامی ایران همواره همکاری‌های مناسبی را با بازرسان آژانس داشته است .

وی با تاکید بر اینکه ایران به هیچ وجه به دنبال اهداف نظامی در برنامه هسته‌یی خود نیست و این امر از سوی مقام معظم رهبری در قالب فتوا اعلام شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نگران سلاح‌های هسته‌یی در منطقه خاورمیانه و سایر کشورهای جهان بوده و ایران از پیشنهاد دهندگان قطعنامه خلع سلاح بین‌المللی است.

سفیر ونماینده دائم کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد بستن تنگه هرمز از سوی ایران و قطع صادرات نفت، گفت : دیدگاه ایران آن است که این تنگه از ثبات و امنیت لازم برخوردار باشد و خلیج فارس آب‌راهی امن باشد . همچنین این اطمینان حاصل شود که انرژی از آن منطقه به صورت عادلانه و متوازن برای همگان قابل انتقال باشد و ما نمی خواهیم از تنگه هرمز به عنوان کانالی برای درگیر شدن و جنگیدن با دیگران استفاده کنیم . مگر آن که تهدیدی متوجه ایران باشد و یا اینکه حمله‌ای به مواضع ایران شود، آن‌وقت تمامی گزینه‌ها مد نظرقرار خواهد گرفت.

نظر شما :