تحریم کالاهای آمریکایی در مصر

۲۴ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۸۹۷۹۲۱ سرخط اخبار

به دنبال تیرگی روابط قاهره- واشنگتن و تهدید آمریکا به قطع کمک‌های اقتصادی خود، مصری‌ها قصد دارند تا جایگزین‌هایی برای این کمک‌ها بیابند و کمک‌های آمریکا را تحریم کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الرای العام کویت، جنبش مصری "شهروندان مخالف گرانی" فعالیت‌های مردمی خود را برای تحریم کالاها و تولیدات آمریکایی آغاز کرده‌اند.

این اقدام در واکنش به تهدیدهای کنگره آمریکا مبنی بر قطع کمک‌های اقتصادی‌اش به مصر به دنبال محکومیت فعالیت‌های نهادها و شخصیت‌های آمریکایی در مصر صورت می‌گیرد.

واشنگتن نیز تلاش می‌کند تا با اعمال فشار بر دیگر کشورهای عربی مانع حمایت اقتصادی آنها از مصر شود."محمود العسقلانی" هماهنگ‌کننده جنبش "شهروندان مخالف گرانی" عنوان داشت: فعالیت‌های این جنبش در شهرهای مختلف مصر برای تشویق مردم به تحریم کالاهای آمریکایی از طریق توزیع جزوات و سخنرانی در دانشگاه‌ها و مساجد آغاز می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما به رسانه‌های جمعی به عنوان یک وسیله برای تحریم کالاهای آمریکایی به ویژه فست فودها و آب‌های معدنی نگاه می‌کنیم.

"نبیل زکی" یکی از رهبران حزب "تجمع چپ‌گرای مصر" نیز عنوان داشت: تحریم این کالاها به نفع مصر است چرا که ما را از وابستگی به آمریکا رها می‌کند و راه را برای اصلاح و تغییر برخی توافق‌نامه‌های میان مصر، اسرائیل و آمریکا باز می‌کند.

گروهی از روحانیون و علمای مذهبلی مصر و رهبران حزبی سلفی "النور" نیز تلاش دارند تا جایگزین‌های برای کمک‌های اقتصادی آمریکا بیابند.

"محمد حسان" یکی از روحانیون سلفی مصر اعلام کرد که باید به کمک‌های مالی مردم مصر به جای حمایت مالی آمریکا تکیه کرد.



نظر شما :