توقف سرویس دهی تانکر های نفتی به ایران

۲۴ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۸۹۷۹۰۶ سرخط اخبار
گروه مشهور به او اس جی،کنترل بیش از 100 تانکر عظیم نفتی را بر عهده دارد و اخیرا اعلام کرده است که از این پس برای صادرات محموله های نفتی به ایران خدمات ارائه نمی کند.

دیپلماسی ایرانی: در حالی که جمهوری اسلامی اعلام کرده است که برای نفت تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا نیز مشتریان دست به نقدی دارد و پس از اعمال تحریم ها نیز با صادرات نفتی خود ادامه خواهد داد، گزارش ها از قطع روابط گروه کشتی داران خارجی با ایران خبر می دهد.

این گروه مشهور به او اس جی،کنترل بیش از 100 تانکر عظیم نفتی را بر عهده دارد و اخیرا اعلام کرده است که از این پس برای صادرات محموله های نفتی به ایران خدمات ارائه نمی کند.

این شرکت که مقر آن در نیویورک است تصریح کرده که شماری از تانکر های عظیم نفتی متعلق به او اس جی از اواخر سال گذشته روند قطع سرویس دهی به ایران را آغاز کرده اند.

این در حالی است که تلاش های پیشین برای محدود کردن درآمد نفتی ایران و بازداشتن جمهوری اسلامی از ادامه فعالیت های هسته ای تردید آمیز با توجه به ساختار صنعت کشتیرانی که اغلب توسط شرکت های خارج از اروپا و آمریکا اداره می شود، به نتیجه مطلوب نمی رسید. اما تحریم نفتی اروپا علیه ایران که در 23 ژانویه به تصویب رسید، محدودیت ها در زمینه بیمه کشتی ها را بیشتر می کند، چرا که 95 درصد ناوگان تانکر ها طبق قوانین بیمه اتحادیه اروپا بیمه گذاری می شود و به این ترتیب بارگیری محموله های نفتی از ایران کمتر می شود.

بیزینس ویک به نقل از پر منسون، با تجربه 31 ساله در صنعت کشتیرانی و مدیر عامل نوراوشن در استکهلم گزارش داد که این بیمه نامه هاست که تحریم نفتی ایران را کامل می کند. به گفته وی در تابستان گذشته بسیاری از کشور ها چندان جدی عمل نمی کردند اما بیمه نامه ها مساله جدی برای آنها خواهد بود.

 


نظر شما :