چین به آمریکا هشدار داد

۲۴ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۸۹۷۹۰۵ سرخط اخبار
معاون رئیس‌جمهوری چین در آستانه سفر امروز(دوشنبه) به واشنگتن نسبت به برنامه‌های آمریکا برای گسترش نیروهای نظامی در آسیا هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژی جین‌پینگ، معاون اول رئیس جمهوری چین از آمریکا خواست اولویت‌های خود را مسائل اقتصادی قرار دهد.
وی در مصاحبه‌ای مکتوب با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: منطقه اقیانوسیه به دنبال آرامش و ثبات است و در حال حاضر مهمترین مساله برای کشورهای مختلف باید مسائل اقتصادی و رهایی از بحران کنونی باشد.
وی خاطرنشان کرد: در زمانی که مردم همه به دنبال صلح، ثبات و پیشرفت هستند این اقدام درست نیست که یک کشور به طور عمدی مسائل مربوط به نیروهای نظامی را برجسته کند، نیروهای نظامی را در منطقه آسیا گسترش دهد و نوعی تهدید برای منطقه ایجاد کند. بدون شک این چیزی نیست که مردم می‌خواهند در آینده شاهد آن باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: ما از نقش سازنده آمریکا در ارتقای صلح، ثبات وآبادانی در منطقه استقبال می‌کنیم. ما همچنین امیدواریم که آمریکا به منافع کشورهای آسیا و اقیانوسیه احترام بگذارد و آن را در سیاست‌های خود مد نظر قرار دهد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حالی که به دنبال افزایش نفوذ نظامی خود در منطقه آسیا ـ اقیانوسیه است متعهد شده که قدرت آمریکا را در این منطقه با افزایش تعداد نیروهای نظامی بالا برد.
آمریکا در ماه‌های گذشته نیروهایی را به استرالیا و فیلیپین اعزام کرده است. این کشور همچنین روابط نظامی خود را با ویتنام و سنگاپور بالا برده و به دنبال ارتقاء پایگاه‌های نظامی خود در ژاپن و کره جنوبی است.
ژی جین‌پینگ امروز (دوشنبه) وارد واشنگتن می‌شود و قرار است فردا (سه‌شنبه) با مقام‌های کاخ سفید از جمله اوباما ملاقات داشته باشد. وی همچنین مذاکراتی با مقام‌های پنتاگون خواهد داشت.



نظر شما :