رقیب چاوز مشخص شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۸۹۷۹۰۱ سرخط اخبار
"انریکه کاپریلس"، فرماندار یکی از ایالت‌های ونزوئلا با پیروزی در نخستین انتخابات مخالفان دولت به عنوان کاندیدای واحد آنها برای رقابت با هوگو چاوز در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در ماه اکتبر انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "انریکه کاپریلس" ‌٣٩ ساله، فرماندار ایالت "میراندای" ونزوئلا رقابت دشواری با هوگو چاوز،رئیس جمهوری این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آتی در پیش رو دارد.
"ترسا آلبانس"، رئیس کمیسیون انتخابات درون حزبی مخالفان اعلام کرد: با شمارش ‌٩٥ درصد آرا، کاپریلس ‌٨/١ میلیون(‌٦٢ درصد) رای را از آن خود کرد.
وی تاکید کرد در این انتخابات که نخستین انتخابات درون حزبی مخالفان دولت ونزوئلا بوده است، مجموعا ‌٩/٢ میلیون رای به صندوق انداخته شد.
در حالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که از مجموع ‌١٨ میلیون افراد واجد شرایط رای دادن ،‌١٠ درصد معادل ‌٨/١ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند و حتی آن را برای مخالفان بسیار امیدوارکننده می دانستند، حضور ‌٩/٢ میلیون نفر در انتخابات برای آنها غیرمنتظره بود.
"پابلو پرز"،عضو حزب موسوم به "یک دوره جدید" و فرماندار ایالت "سولیا"، پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین ایالت ونزوئلا نیز که در این انتخابات رقیب اصلی کاپریلس بود، حائز ‌٨٦٧ هزار رای شد.
در این انتخابات مجموعا پنج کاندیدا به رقابت پرداختند. "ماریا کورینا ماچادو"، قانونگذار مستقل ونزوئلایی نیز با کسب بیش از ‌١٠٣ هزار رای در مکان سوم قرار گرفت. "دیه‌گو آریا"، یک سفیر سابق ونزوئلا و "پابلو مدینا"، یکی از سازماندهندگان سابق اتحادیه کارگری نیز در مکانهای چهارم و پنجم قرار گرفتند.

 

نظر شما :