واکنش حزب الله به حوادث سوریه و بحرین

۲۳ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۹:۳۵ کد : ۱۸۹۷۸۸۵ سرخط اخبار
حزب الله لبنان در محکومیت انفجارهای تروریستی در سوریه و سرکوب گری رژیم آل خلیفه در بحرین در حمله به منزل شیخ علی سلمان بیانیه هایی را صادر کرد.
 

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، حزب الله لبنان با صدور بیانیه هایی جداگانه نسبت به اتفاقات کنونی در کشورهای سوریه و بحرین واکنش نشان داد.

حزب الله در بیانیه مربوط به سوریه انفجارهای تروریستی در شهر حلب را محکوم کرده و آن را باعث تهدید سلامت و امنیت انسان های بی گناه دانست.

این بیانیه این دو جنایت را نسخه ای از آن چیزی دانست که دست های سیاه خارجی و مزدوران و وابستگان خونخوار آن برای سوریه طراحی کرده است، چرا که مردم سوریه حجم خطرات ناشی از توطئه ها را درک کرده و پیروی از طرح های آنها در راستای ناامن و بی ثبات کردن کشور را نمی پذیرند و آن را در راستای برنامه کاری آمریکایی صهیونیستی در منطقه می دانند.

حزب الله لبنان این جنایت زشت را محکوم کرده و با خانواده های شهدای این حوادث ابراز هم دردی کرد و  برای زخمی ها نیز از خداوند شفای عاجل را مسئلت کرد.

حزب الله همچنین با صدور بیانیه دیگری سرکوب گری های رژیم آل خلیفه علیه شهروندان بحرینی و هدف قرار دادن سران جنبش مسالمت آمیز آنها بویژه شیخ علی سلمان را محکوم کرد. این بیانیه تاکید کرد که این اقدامات از حمایت لوجستیک و نظامی برخی قدرت های خارجی که در بحرین لانه کرده اند و در سایه هم دستی جوامع عربی و غربی صورت می گیرد.

این بیانیه جنایت جدید آل خلیفه در حمله به منزل شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرین و ترساندن خانواده وی را دلیلی بر این تجاوزهای رژیم و زیر پا گذاشتن عرف معمول سیاسی دانست و تاکید کرد که رژیم بحرین به جای گوش دادن به مطالبات مردمی و تلاش برای تحقق آن به دنبال سرکوب و استفاده از زور در تعامل با مردم است.

حزب الله لبنان این جنایت ها و تمام کسانی که در قبال آنها سکوت کرده اند و موضع محکوم کننده در قبال آن اتخاذ نمی کنند، از جمله جامعه جهانی و سازمان های بین المللی و دولت ها را محکوم کرد.



نظر شما :