رویترز به نقل از یک دیپلمات

با وجود اظهارات داود اغلو نشانه ای از مذاکره نیست

۲۳ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۸۹۷۸۷۰ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد که ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته ای موافقت کرده است اما یک دیپلمات از یکی از کشور هایی که به دنبال راهکار دیپلماتیک برای پرونده هسته ای ایران است، تاکید دارد که نشانه ای در مورد مذاکرات تازه به چشم نمی خورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، احمد داود اغلو، به خبرنگاران گفته است که در سفر اخیر خود به تهران هدف ترغیب جمهوری اسلامی به ازسرگیری مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 ( آمریکا؛ انگلیس، فرانسه، چین، روسیه به علاوه آلمان) را دنبال کرده است و ایرانیان نیز با آن موافقت کرده اند. وی تصریح کرد که ترکیه راهکار دیپلماتیک برای برون رفت از بن بست هسته ای ایران را ترجیح می دهد.

با این حال دیپلماتی از یکی از کشور های عضو گروه قدرت های بزرگ اعلام کرده است هنوز پاسخ نامه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران دریافت نشده است.

به گفته وی در این نامه از ایران خواسته شده که رو به جلو حرکت کند و در مورد مذاکرات هسته ای راهی رسمی و روشن را پیش گیرد.

این دیپلمات که نمی خواهد نامش فاش شود، تاکید کرد آنچه نیاز است نشان دادن جدیت از سوی جمهوری اسلامی است اما نشانه ای از آمادگی ایران برای ازسرگیری مذاکرات وجود نداشته است.

تحلیلگران بر این باورند که پیش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران در تاریخ 12 اسفند، احتمال مشاهده نشانه ای از آمادگی ایران برای مذاکره بسیار دور از ذهن است.

 


نظر شما :