لطفا به سوریه سلاح صادر کنید!

۲۲ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۲:۴۸ کد : ۱۸۹۷۸۳۹ سرخط اخبار
فارس: قانونگذاران آمریکا با معرفی قطعنامه‌ای از دولت خود درخواست کردند با ارائه کمک‌های فنی و تجهیزات معتبر به گروههای مسلح سوریه کمک کنند با نیروهای دولت این کشور مبارزه کنند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سناتور "رابرت کیسی" نماینده دموکرات کنگره و "مارکو روبیو" نماینده جمهوری‌خواه کنگره قطعنامه‌ای را روز گذشته معرفی کردند که در آن از دولت آمریکا درخواست شده بود به گروههای مسلح سوریه تجهیزات معتبر و کمک‌های فنی ارائه دهد تا با نیروهای وابسته به "بشار اسد" مبارزه کنند.
پیشتر نیز مقامات آمریکایی از کمک‌های کشور خود به مخالفان سوریه خبر داده بودند و اینبار کنگره در قطعنامه خود روسیه و ایران را به دلیل ارائه کمک به دولت سوریه محکوم کردند.
در این قطعنامه، نمایندگان کنگره از "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهند که از انتقال قدرت موثر در سوریه به سوی دموکراسی حمایت کند و تجهیزات معتبر و حمایت‌های فنی برای مخالفان و گروههای مسلح در سوریه ارائه دهد.
در صورتیکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در نزد مردم خود از محبوبیت برخوردار است و مخالفان را گروههای مسلح و نه مردم این کشور تشکیل می‌دهند، نمایندگان کنگره آمریکا مدعی شدند که این کمک‌های آمریکا باید به گروههایی که نمایندگان مردم هستند، ارائه شود، به گروههایی ارائه شود که از حقوق بشر و آزادی ادیان حمایت می‌کنند و تروریسم را رد می‌کنند و با مبارزات بین‌المللی با تروریسم حایت می‌کنند و از بی ثبات کردن کشورهای همسایه می‌پرهیزند.
این قطعنامه همچنین با محکوم کردن اسد، وی را فاقد مشروعیت دانست و خواستار استعفای او شده و از دولت اوباما درخواست کرده تا تحریم‌ها علیه مقامات سوریه را تشدید بخشد و گروه دیپلماتیکی "دوستان مردم سوریه" که شامل ترکیه، اعضای اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا می‌شود را تشکیل دهد و کمک‌های بشردوستانه به سوریه ارائه دهد و از وزارت خارجه آمریکا خواسته تا راههایی را برای فرار از دست ارتش سوریه ارائه دهند.
در دیگر خبرها شبکه سی ان ان گزارش داد که در حالی که دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان بر افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه سوریه تمرکز دارد، پنتاگون و فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا بررسی گزینه نظامی علیه سوریه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
بنا بر این گزارش، وزارت دفاع آمریکا و فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا بررسی اولیه داخلی قابلیت‌های ارتش آمریکا را در قبال سوریه آغاز کرده‌اند.



نظر شما :