ترس از افزایش قیمت نفت مانع اقدام اوباما علیه ایران است

۲۱ بهمن ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۸۹۷۸۳۰ سرخط اخبار
یک نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت نگرانی از افزایش قیمت نفت باعث شده باراک اوباما ایران را بر رژیم صهیونیستی ترجیح دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، "ریک سنتروم" نامزد جمهوریخواه انتخابات 2012 آمریکا با انتقاد از سیاستهای "باراک اوباما" در قبال ایران مدعی شد که این سیاستها راه را برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای هموار کرده است.

وی که در یک تجمع انتخاباتی در اوکلاهاما سخنرانی می کرد یادآور شد که واشنگتن با این کار رژیم اسرائیل را به خطر می اندازد. سنتروم با اشاره به نگرانی دولت آمریکا از تاثیر تحریم نفتی ایران بر تولید اوپک و قیمت جهانی نفت گفت: ما به ایران می گوییم که نمی خواهیم به قدرت هسته ای تبدیل شوی، اما کارت را ادامه بده و نفتت را به ما بده.

به ادعای سناتور سابق ایالت پنسیلوانیا اوباما با این سیاستها به اسرائیل خیانت می کند و در حقیقت ایران را به این رژیم ترجیح داده است.

گفتنی است سنتروم بدلیل نزدیکی دیدگاهش به مسیحیان تندرو از محبوبیت بیشتری در بین جمهوریخواهان برخوردار بوده و هم اکنون به همراه "میت رامنی" از گزینه های اصلی نامزدی حزب جمهوریخواه برای رقابت نهایی با "باراک اوباما" در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا است.


نظر شما :