روسیه غرب را به همدستی در خشونت‌های سوریه متهم کرد

۲۱ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۸۹۷۸۲۴ سرخط اخبار

روسیه امروز (جمعه) غرب را به همدستی در خشونت‌های سوریه متهم کرد و گفت: جناح مخالف سوریه مسئول پایان دادن به درگیری‌های کنونی در این کشور است.

به گزارش ایسنآ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه متعهد شده است رفراندومی را برای قانون اساسی جدید برگزار کند که هدف آن انجام اصلاحات در عرصه سیاسی کشور است و در نتیجه اکنون برقراری آرامش در سوریه به جناح مخالف بستگی دارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه هم‌چنین هشدار داد کشورش آماده است تا بار دیگر پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه سوریه در ماه جاری را وتو کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: غرب باید متوجه این مساله باشد که جناح مخالف در سوریه نقشی اساسی در بحران این کشور دارد.

ریابکوف در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد: رهبری سوریه این اطمینان را برای ما حاصل کرده که آمادگی برگزاری رفراندوم برای قانون اساسی جدید و حرکت به سوی انتخابات را دارد.

وی افزود: این بدین معناست که در حال حاضر جناح مخالف در خصوص بهبود وضعیت کنونی و یافتن راهکاری برای جلوگیری از کشته شدن افراد کاملا مسئول است.

این مقام روسی، اعلام کرد: کشورهای غربی جناح مخالف سوریه را وامی‌دارند تا دست به تدابیری غیر قابل توجیه بزنند، کشورهایی که تسلیحات در اختیار اعضای جناح مخالف می‌گذارند و دستورالعمل‌های لازم را برای شعله‌ور ساختن آتش بحران در سوریه به آنها می‌دهند.



نظر شما :