سفرای خارجی با احمدی نژاد دیدار کردند

۲۱ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۸۹۷۸۱۶ سرخط اخبار
رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به قدرت های صاحب سلاح های هسته ای و کشتار جمعی گفت: آنها باید از تکثیر سلاح های کشتار جمعی بخصوص سلاح های اتمی و شیمیایی دست بردارند و به معاهدات بین المللی پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' شامگاه پنجشنبه در مراسم گردهمایی سفرا و روسای نمایندگان کشورهای خارجی که در محل وزارت امور خارجه تشکیل شد، افزود: جهان باید با مشارکت همگان در مدیریت و فضای عدالت و احترام براساس دوستی و محبت اداره شود و اینها توصیه های خیرخواهانه است.

رئیس جمهوری در ادامه توصیه های خود به قدرت های سلطه گر گفت: انها باید هزینه های نظامی و امنیتی خود را با فراخوانی نیروهایشان از کشورها و سرزمین های دیگر کاهش دهند و صرفه جویی ناشی از آن را برای رفع فقر ومشکلات ملت های خود هزینه کنند.

وی همچنین گفت: سرزمین ها و کشورهای اشغال شده باید ازاد شوند و سازمان های بین المللی باید از تسلط گروه های خاص رهایی یابند و توان همه دولت ها به درون سرزمین خود معطوف و منحصر شود و دولتها باید توان و تمرکز خود را به اصلاح وضعیت درونی خود تنظیم کنند.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با طرح این سووال که آیا وضعیت موجود در جهان راضی کننده است ، افزود: آیا مردم می توانند از حق تعیین سرنوشت خود آزادانه استفاده کنند و آیا ملت ها در تعیین راه و روش سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی خود احساس استقلال و کرامت می کنند؟

احمدی نژاد در ادامه سووال های خود در این مراسم گفت: آیا مداخلات برخی دولتها چنین اجازه ای به ملت های دنیا می دهد ؟ و آیا راه پیشرفت و تعالی برهمگان گشوده است؟

آیا سازمان های جهانی در انجام وظایف خود درست عمل می کنند ؟

رییس جمهوری گفت: چرا تا کنون حقوق ملت مظلوم فلسطین استیفا نشده است ؟ و چرا به طور سازمان یافته و مستمر و آشکار از متجاوزین به حقوق ملت فلسطین و اشغال گران سرزمین آن ها حمایت بدون قید وشرط می شود؟

رییس قوه مجریه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: راستی چرا ملت های عالم باید تاوان و ضرر سیاست های نادرست مراکز اقتصادی جهان را تحمل کنند و چرا مردم جهان باید هزینه ضعف مدیریت اقتصادی و کسری بودجه و هزینه های ناشی از خلق دارایی های کاغذی توسط برخی دولت های مسلط را از جیب خود بپردازند؟

احمدی نژاد در ادامه طرح سووالات خود گفت: آیا منشاء بحران های اقتصادی جهان کجا است و چه دولت هایی مسوول آن هستند.

اینگونه سووالات اکثریت ملت ها را نسبت به نظامات موجود سیاسی و اقتصادی جهان بدبین و ملت ها را از دستیابی به آرزوها و حقوق خود از طریق این نظامات موجود در جهان مایوس کرده است.

احمدی نژاد اظهار داشت: قریب به اتفاق ملت ها این مناسبات را ظالمانه می دانند و خواهان تغییر آن به سمت ارزش های الهی و انسانی هستند.

وی افزود: همه ما شاهدیم که باورها و مطالبات ملت ها به سرعت و به طور گسترده در حال تغییر بنیادین به سمت عدالت ، آزادی و یگانه پرستی است.

رییس جمهوری تاکید کرد: حقیقت این است که این دوران به پایان خود نزدیک می شود و یک بیداری عظیم و عمومی در راه است و نشانه های آن هم دیده می شود.

احمدی نژاد خطاب به قدرت های سلطه گر هم توصیه کرد: اگر شما هم هرچه زودتر بیدار شوید کمتر آسیب خواهید دید. باید حقوق کامل ملت ها به رسمیت شناخته شود و حق استقلال ، پیشرفت و تعالی و حق اعمال حاکمیت ملی باید به ملت ها بازگردانده شود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که ملت بزرگ ایران با نگاه حق طلبانه و عدالت جویانه به سعادت ، پیشرفت و صلح را برای همه ملت ها می خواهد تاکید کرد: ما خواستار آرامش و امنیت و رفاه برای همه هستیم .

وی خطاب به سفرا و روسای نمایندگی های کشورهای خارجی حاضر در این مراسم گفت: شما سفیران و روسای نمایندگی ها نقش مهمی در تحکیم دوستی و برادری و همکاری های دوجانبه ، چند جانبه و بین المللی در زمینه های گوناگون ایفا می کنید.

احمدی نژاد گفت: شما سفیران صلح و دوستی و همکاری هستید و امیدوارم همه شما نقش کلیدی و تاریخی خود را برای گسترش روابط دوستانه و برپایی مناسبات عادلانه در جهان ایفا کنید.

رییس جمهوری در آغاز سخنان خود ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) در جملاتی به بیان ویژگی ها و خصوصیات حضرت محمد(ص) پرداخت و تاکید کرد که همه پیامبران الهی چراغ هدایت برای بشریت هستند و اندیشه، رفتار و اخلاق آن ها باید الگوی بشریت قرار گیرد.

نظر شما :