ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نزدیک دارد

۲۱ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۸۹۷۸۰۹ سرخط اخبار
خبرگزاری دولتی ایتارتاس روسیه با اشاره به سفر اخیر هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران اعلام کرد: ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نزدیک دارد و برای رفع مسایل در زمینه ماهیت برنامه هسته ای خود تلاش می کند.
به گزارش ایرنا، این خبرگزاری در گزارش روز جمعه خود اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد و هدف از تلاش های تهران آشنا کردن هر چه بیشتر مقام های این نهاد بین المللی با ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود می باشد.
ایتارتاس در گزارش خود به سفر هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی به سرپرستی 'هرمان ناکارتس'معاون امور پادمان های آژانس به ایران اشاره کرد و نوشت: طرفین از مذاکرات با یکدیگر ابراز رضایت کرده و آن را سازنده خواندند.
در این گزارش آمده است: طرف ایرانی برای حل مسایل باقی مانده در برنامه هسته ای خود و تداوم همکاری ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام آمادگی کرده است.
خبرگزاری روسی همچنین به نقل از 'هرمان ناکارتس' نوشت که کارهای زیادی در رابطه با ایران در پیش رو داریم و به همین منظور در آینده نزدیک سفر دیگری به این کشور خواهیم داشت.
ایتارتاس در پایان گزارش خود یادآوری کرد هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی روزهای 21 و 22 ماه فوریه (دوم و سوم اسفند ماه) به ایران سفر خواهد کرد تا درباره ادامه همکاری های آژانس با تهران با مقام های این کشور گفت و گو کنند.




نظر شما :