پاکستان ھیچ جایگزینی برای طرح انتقال گاز از ایران در نظر ندارد

۲۰ بهمن ۱۳۹۰ | ۲۱:۴۸ کد : ۱۸۹۷۸۰۳ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد: دولت پاکستان ھیچ جایگزینی برای پروژہ چند میلیارد دلاری انتقال گاز از ایران با وجود مخالفت آمریکا با این امر در نظر ندارد.
به گزارش ایرنا، 'عبدالباسط' سخنگوی دستگاہ دیپلماسی پاکستان در مصاحبه مطبوعاتی ھفتگی خود با خبرنگاران در اسلام آباد , پروژہ انتقال گاز ایران را برای رشد اقتصادی کشورش حیاتی دانست و گفت: پاکستان برای پایان دادن به بحران انرژی در این کشور , قطعا پروژہ انتقال گاز ایران را تا سال 2014 میلادی بر اساس پروتکل امضا شده تکمیل می کند.
وی با بیان اینکه اسلام آباد – تھران طی توافق مشترک تا پایان سال 2014 پروژہ یاد شدہ را تکمیل و اجرایی خواھند کرد، افزود: موضع پاکستان در قبال پروژہ انتقال گاز ایران کاملا واضح بودہ و ھیچ تغییری در این برنامه وجود ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان دربارہ موضوعات مربوط به فعالیت ھای ھسته ای ایران، تصریح کرد: ھمه مسائل در راستای برنامه ھای ھسته ای ایران باید از طریق مذاکرہ و گفت وگو حل و فصل شود.
وی در ادامه از میزبانی ھفته آیندہ پاکستان از روسای جمھوری اسلامی ایران و افغانستان برای شرکت در سومین دور از اجلاس سه جانبه ایران، پاکستان، افغانستان با تمرکز بر موضوع مبارزہ با تروریسم در اسلام آباد خبر داد.
عبدالباسط درباره برگزاری نشست سه جانبه به روسای جمهور ایران , پاکستان و افغانستان گفت: این نشست دو روزہ طی روزھای 16 و 17 فوریه ﴿27 و 28 بھمن﴾ در اسلام آباد برگزار خواهد شد.
وی با اشارہ به حضور دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمھوری اسلامی ایران و حامد کرزای رییس جمھوری افغانستان در نشست سه جانبه اسلام آباد، پیرامون موضوعات مھم مورد بحث در این نشست تصریح کرد : اصلی ترین مباحث بین روسای جمهور ایران، پاکستان و افغانستان در این نشست، بحث دربارہ مسائل مھم منطقه ای مربوط به مبارزہ با تروریسم و جنایات ھای سازمان یافته به ویژہ مبارزہ با قاچاق مواد مخدر است.

این مقام وزارت خارجه پاکستان دربارہ تحریم ھای اعمالی امریکا علیه ایران و احتمال بوجود آمدن برخی تنش های در منطقه ، گفت: پاکستان با ایجاد ھرگونه درگیری جدید در منطقه به شدت مخالف بودہ و ھمواره مسیر گفت وگو را به کشورهای مورد اختلاف توصیه می کند.

وی تصریح کرد: اسلام آباد اعتراض خود را نسبت به نشست کنگرہ نمایندگان امریکا در زمینه وضعیت امنیتی ایالت بلوچستان پاکستان ابراز کردہ است.
عبدالباسط افزود : بازگشایی مسیر تردد خودروھای نیروهای ناتو در خاک پاکستان فقط با تصمیم نمایندگان پارلمان ملی این کشور امکان پذیر است.
وی سفر اخیر یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان به قطر را بسیار موفقیت آمیز عنوان کرد و گفت: این دیدارها روابط دوستانه و برادرانه دوحه – اسلام آباد را تقویت می کند.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با رد کامل اظھاراتی مبنی بر دیدار یوسف رضا گیلانی با نمایندہ دفتر سیاسی طالبان در قطر، خاطر نشان کرد: این اظھارات فقط ایجاد تصوری غلط است که در زمان سفر نخست وزیر پاکستان به دوحه انجام شد.




نظر شما :