صالح: برای برگزاری انتخابات به یمن بازمی‌گردم

۱۹ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۸۹۷۷۵۴ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرمایشی یمن که به بهانه درمان به آمریکا رفته است در سخنانی اعلام کرد که تا پیش از 21 فوریه و برگزاری انتخابات، به کشور بازخواهد گشت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "مارب پرس"، "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور فرمایشی یمن که به بهانه درمان به نیویورک رفته است، گفت که تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که قرار است 21 فوریه (دوم اسفندماه) برگزار شود، به یمن بازمی‌گردد.

وی تایید کرد که برای ادامه دوره درمانی‌اش به بیمارستان "برس بتالین" در نیویورک مراجعه کرده است.

صالح در بیانیه‌ای که از سوی وزارت دفاع آمریکا در اینترنت قرار گرفت، اظهار داشت: پس از تکمیل دوره درمانی‌‌‌ام در آمریکا برای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به یمن باز خواهم گشت.

صالح بارها اعلام کرده که قطعا تا پیش از انتخابات به یمن باز می‌گردد اما بسیاری از ناظران بر این باورند که بازگشت او به یمن، تردیدهای زیادی را در این کشور درباره پایبندی او به ترک کرسی حاکمیت به وجود خواهد آورد.

یک دیپلمات آمریکایی نیز پیش از سفر صالح به آمریکا گفته بود که قرار نیست وی پیش از انتخابات به کشور بازگردد.

از سوی دیگر، احزاب معارض یمن که با حزب حاکم سازش کرده‌اند، در حال آماده شدن برای انتخابات تک نامزدی ریاست جمهوری یمن هستند. انتخاباتی که بطور صوری برگزار می شود تا رسما تمام اختیارات صالح به معاونش واگذار شود. از سوی دیگر، جوانان انقلابی، حوثی‌ها و جنبش اعتراضی جنوب این انتخابات را تحریم کرده‌اند.



نظر شما :