عمرو موسی: به معاهده صلح با اسرائیل احترام می‌گذارم

۱۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۸۹۷۷۱۹ سرخط اخبار

عمرو موسی با تاکید بر ضرورت برقراری رابطه میان قاهره و واشنگتن تاکید کرد که به معاهده صلح با رژیم صهیونیستی احترام می‌گذارد و در عین حال با اسلام‌گراهای مصر همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، عمرو موسی، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر عنوان داشت: من با فساد موجود در مصر برای تقویت اقتصاد کشور مبارزه خواهم کرد.

وی در ادامه در جریان حضور در ستاد انتخاباتی‌اش افزود: ارتش یکی از نهادهای اصلی کشور باقی خواهد ماند و از مصر جدا نمی‌شود بلکه در عرصه تحولات کشور باقی می‌ماند.

موسی همچنین عنوان داشت: بهتر است که انتخابات ریاست جمهوری در آوریل برگزار شود آنچه که در شرایط کنونی مهم است انتقال قدرت طی چند هفته آینده به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: بهتر بود با مساله حمایت مالی کشورهای بیگانه از نهادهای جامعه مدنی در مصر به صورت دیگری برخورد می‌شد. چرا که این کشور نسبت به فعالیت نهادهای غیر دولتی حساس است.

عمرو موسی همچنین عنوان داشت: در دوره فعالیت نهادهای غیر دولتی به سر می‌بریم و نمی‌توانیم اهمیت این نهادها در سراسر جهان را نادیده بگیریم.

وی در خصوص رابطه با آمریکا عنوان داشت: روش مبارک برای برقراری ارتباط با واشنگتن روش درستی نبود ما مذاکرات استراتژیکی با آمریکا آغاز خواهیم کرد. داشتن ارتباطات مخدوش با آمریکا برای هیچ کشوری خوب نیست. ما این مساله را برای مصر که بعد از پیروزی انقلابش به نقش خود در خاورمیانه بازگشته است قائل هستیم.

عمرو موسی همچنین تاکید کرد: تحقق دموکراسی کامل با انجام اصلاحات گسترده و توسعه اقتصادی از اولویت‌های برنامه‌های من است. نمی‌توان از واقعیت تاسف‌برانگیز در خصوص اینکه 50 درصد مصری‌ها در فقر به سر می‌برند فرار کرد.

وی در ادامه افزود: انتخاب رئیس جمهور برای مصر این پیام را به همگان می‌رساند که این کشور به عنوان کشوری جدید آماده حضور در منطقه است.

عمرو موسی در خصوص همکاری با اخوان المسلمین مصر عنوان داشت: موضع ما یکی است. ما شهروندان مصری هستیم و می‌خواهیم کشور را نجات دهیم درگیری با یکدیگر فایده‌ای ندارد چرا که کشور را به پرتگاه می‌کشاند. ما با اسلام‌گراها که پارلمان را در دست دارند همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: معتقدم که شورای عالی نیروهای مسلح مصر قدرت را واگذار خواهد کرد در غیر این صورت فاجعه‌ای در مصر برای همگان بوجود خواهد آمد.

عمرو موسی همچنین در خصوص رابطه با رژیم صهیونیستی تهدید کرد که به معاهده صلح با این رژیم احترام می‌گذارد.



نظر شما :