عامل حملات تروریستی نروژ خواهان دریافت مدال افتخار شد!

۱۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۸۹۷۷۰۹ سرخط اخبار

عامل حملات تروریستی ماه ژوئیه در نروژ که به کشتار 77 تن اعتراف کرده، روز دوشنبه در آخرین جلسه دادرسی پرونده خود ضمن تقاضا برای آزادی از زندان از مقامات نروژ خواست که به سبب "مبارزه با استعمارگری اسلامی" به وی مدال افتخار اعطا کنند!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، آندرس برینگ بریویک، عامل حملات تروریستی ماه ژوئیه در نروژ که منجر به کشته شدن 77 تن شد، روز دوشنبه در حالی که به محل دادگاه در شهر اوسلو برده می‌شد، لبخند مغرورانه‌ای زد و دستش را به نشانه ادای احترام راست‌گرایان بالا آورد.

وی که قرار است محاکمه‌اش در تاریخ 16 آوریل انجام شود، در آخرین جلسه دادرسی خود با دستانی دستبندزده و لباسی مشکی در دادگاه حضور پیدا کرد.

وی در دادگاه اقدام به قرائت یک بیانیه از پیش آماده شده کرد و گفت که کشتار وی در ماه ژوئیه سال گذشته حمله‌ای پیشگیرانه علیه "خائنان در کشور" بوده که از مهاجرت حمایت می‌کنند.

وی گفت: من اعمال انجام‌شده را می‌پذیرم، اما اظهار بیگناهی می‌کنم. من نمی‌پذیرم که به زندان بیافتم و تقاضا دارم که سریعا آزاد شوم!

بریویک افزود: ما، جنبش مقاومت نروژ در حالی که تبدیل به یک اقلیت در کشورمان شده‌ایم تنها نظاره‌گر نخواهیم بود.

عامل 32 ساله حملات تروریستی نروژ بار دیگر اعتراف به کشتار در این کشور را تکرار کرد، اما مسئولیت جرایم خود و صلاحیت دادگاه را رد کرد.

بریویک در 22 ژوئیه سال گذشته ابتدا با یک خودروی بمب‌گذاری شده یک ساختمان دولتی در شهر اسلو را هدف حمله قرار داد و پس از آن با یونیفورم پلیس به محل اردوی جوانان حزب کارگر در جزیره اوتوئیا رفت و به روی جوانان این اردو آتش گشود.

حدود 100 تن از بازماندگان و خویشاوندان قربانیان در جلسه دادرسی با ناباوری شاهد بودند که عامل این حملات هم خواستار آزادی خود از زندان و هم اعطای نشان افتخار نظامی به سبب حملاتش است.



نظر شما :