نبیل العربی:اجرای سناریوی لیبی در سوریه عملی نیست

۱۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۸۹۷۷۰۷ سرخط اخبار

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر ضرورت توقف فوری خشونت‌ها از سوی دو طرف درگیر در سوریه تاکید کرد که اجرای سناریوی لیبی برای سوریه عملی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی شبکه المنار، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای که در سایت این اتحادیه منتشر شد، عنوان داشت: با نگرانی بسیار تحولات میدانی سوریه و حوادث شهر حمص و اطراف دمشق و افزایش عملیات نظامی در این مناطق را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما خواهان توقف فوری تمام خشونت‌ها از سوی هر کسی هستیم.

العربی همچنین تاکید کرد: ما نسبت به خطراتی که تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای حل‌وفصل مساله بحرانی سوریه را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهیم.

وی در ادامه افزود: این خطرات پیامدهای ناگواری در خصوص احتمال وقوع جنگ داخلی در سوریه به دنبال دارد. استفاده نظام حاکم سوریه از خشونت تنها ویرانی و خونریزی به دنبال دارد و اتحادیه عرب نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

العربی همچنین تاکید کرد: ما به رایزنی‌های خود با وزیران خارجه عرب و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل برای بررسی این مساله و راهکارهای حل‌وفصل آن ادامه می‌دهیم.

العربی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز نیز عنوان داشت: روسیه و چین با وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص سوریه جایگاه دیپلماتیک خود را در جهان عرب از دست دادند و این پیام را به دمشق رساندند که با آزادی کامل می‌تواند اعتراضات را سرکوب کند.

وی در ادامه افزود: ما به رایزنی‌های خود با مسکو، پکن و اعضای شورای امنیت برای توقف خشونت‌ها در سوریه ادامه می‌دهیم.

العربی همچنین عنوان داشت: مخالفان سوری فکر می‌کردند که اتحادیه عرب مانع دستیابی به راهکاری در خصوص سوریه است و راهکار اصلی اجرای سناریوی لیبی است، اما این سناریو برای سوریه عملی نیست.



نظر شما :