پریماکف: در لیبی از غربیها فریب خوردیم

۱۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۸۹۷۷۰۶ سرخط اخبار
نخست وزیر سابق روسیه با تاکید بر اینکه مسکو در لیبی از غریبها فریب خورد، تاکید کرد: می خواهیم به بشار اسد فرصت دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، "یوگنی پریماکف" یکی از مهمترین کارشناسان روسیه در امور خاورمیانه در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت: باید اوضاع بعضی کشورهای عربی را از برخی دیگر متفاوت بدانیم. به عنوان مثال نمی توان شرایط مصر و تونس را با لیبی و سوریه مقایسه کرد.

وی افزود: مقاومت علیه نظام اسد از ابتدا وارد فاز نظامی شد تا در نهایت شاهد نشانه هایی از جنگ داخلی در این کشور باشیم.

پریماکف درادامه با اشاره به دلایل وتوی قطعنامه اخیر در شورای امنیت درباره سوریه از سوی مسکو، افزود: یکی از دلایل وتوی قطعنامه این بود که در آن مسئولیت بحران بر عهده یک طرف نهاده شده بود. ما در این قطعنامه شاهد بودیم که همگی اتهامات به نیروهای دولتی و علیه اسد وارد شده بود و حتی در آن از حتمی بودن کناررفتن اسد سخن به میان آمده بود که این دخالت بی اساس در امور داخلی سوریه است.

وی تاکید کرد: دلیل دوم روسیه برای وتوی قطعنامه ضد سوری این است که مسکو در مسئله لیبی از غرب فریب خورد و ما هم اکنون درباره سوریه بسیار هوشیارانه عمل کرده و بر همین اساس با دخالت خارجی مخالفت می کنیم.

پریماکف در ادامه با اشاره به اینکه کنار رفتن بشار اسد آرامش را برای سوریه به ارمغان نمی آورد، افزود: من معتقدم باید به اسد فرصت داد که اصلاحات را به اجرا بگذارد.



( ۱ )

نظر شما :