فرمانده جدید نیروی هوایی اسرائیل کیست؟

۱۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۸۹۷۷۰۵ سرخط اخبار
خبرگزاری فارس: فرمانده جدید نیروی هوایی اسرائیل کیست؟

سرلشگر"امیر اشل" توسط رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و با تائید وزیر جنگ این رژیم به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

 

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی"الجزیره"، اشل اوایل فوریه 2012 به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی اسرائیل تعیین شد و قرار است از ماه می جانشین "ایدو نحوشتان" شود.

وی که از متولدین سال 1952 در شهر یافا در فلسطین اشغالی است پس از اختلافات شدید "بنی گانتس" رئیس ستاد مشترک ارتش و "بنیامین نتانیاهو"نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر تعیین فردی برای منصب فرماندهی نیروی هوایی ارتش، تعیین شد.

مطبوعات رژیم صهیونیستی هفته‌ گذشته نوشتند که نتانیاهو اصرار دارد سرلشگر"یوحنان لوکر" منشی نظامی خود که از حامیان حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران است، برای این منصب تعیین شود در حالی که گانتس بر تعیین ژنرال اشل که  فردی میانه‌رو و از مخالفان حمله به ایران است، اصرار دارد.

در همین راستا گانتس در نشستی که به منظور بررسی گزارش ناظر دولت در خصوص عزل و نصب‌های ارتش در کنست برگزار شد، گفت: انتخاب افسران بدون موافقت رئیس ستاد مشترک ارتش ممنوع است؛ فرمانده نیروی هوایی نیز همانند دیگر فرماندهان است و نباید انتخاب وی بر خلاف نظر رئیس ستاد مشترک ارتش باشد. 

اشل چند هفته پیش از تعیین در این منصب در مرکز پژوهش‌های قدس اشغالی گفت که حمله به ایران به رهبران سیاسی اسرائیل بستگی دارد اما در عین حال تاکید کرد که ایران منبع اصلی نگرانی تل‌آویو است.

اشل سوابق زیادی در فرماندهی عملیات جنگی دارد، وی فرماندهی اسکادران هواپیماهای اف 16 و هواپیماهای فانتوم را بر عهده داشته و علاوه بر آن فرمانده دو پایگاه نیروی هوایی "رامون" و "تل نوف"، ریاست ستاد نیروی هوایی در زمان جنگ دوم لبنان در سال 2006 و بمباران پایگاه "دیر الزور" هسته‌ای سوریه در سپتامبر 2007 را در کارنامه سوابق خود دارد.

وی در سال 2008 نیز به دنبال مشارکت در عملیات بمباران پایگاه دیرالزور به عنوان مدیر بخش برنامه‌ریزی راهبردی ارتش تعیین شد.

اشل در سال 1977 به نیروی هوایی پیوست و اکنون نیز به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش تعیین شده است.



( ۱ )

نظر شما :