درخواست آلمان و فرانسه در مورد سوریه

۱۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۸۹۷۷۰۳ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان روز گذشته در نشستی مشترک در واکنش به وتوی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد ایجاد گروه تماس برای سوریه را مطرح کردند.

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل"، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان و "نیکولا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه در نشست روز گذشته با اشاره به وتوی قطعنامه اخیر علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل یک گروه تماس برای سوریه را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، مرکل گفت: گروه تماس برای سوریه بلافاصله پیشنهاداتی را برای بهبود اوضاع در سوریه مطرح می‌کند.آلمان و فرانسه نه تنها از وتوی قطعنامه سازمان ملل مایوس شدند، بلکه بسیار وحشت‌زده شدند.

مرکل و سارکوزی بر این موضوع تاکید کردند که گروه تماس برای سوریه کمک می‌کند که اجازه ندهیم ملت سوریه به حال خود رها شوند.

"گیدو وستروله"وزیر خارجه آلمان نیز در دیدار با "آلن ژوپه" همتای فرانسوی خود در شورای وزرای آلمان و فرانسه گفت که کار درخصوص مساله سوریه قرار است در قالب تشکیل گروه تماس انجام شود.

وی گفت: مساله مهم این است که بتوانیم اتحادیه عرب و ترکیه را نیز وارد این گروه کنیم.

وستروله پیش از این در حاشیه کنفرانس مونیخ خواستار استقرار گروهی تماس شد تا به پایان یافتن درگیری‌ها در سوریه کمک کند.وی افزود: ترکیه و اتحادیه عرب باید در چنین نهادی نقش کلیدی ایفا کنند.

ویزیر خارجه آلمان با ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد گروهی برای ارتباط برقرار کردن شبیه به آنچه در لیبی بود افزود: چنین گروه‌هایی می توانند به یافتن راهکاری برای حل بحران سوریه کمک کنند.

شورای امنیت سازمان ملل اخیرا پیش نویس قطعنامه علیه سوریه را با رای منفی روسیه و چین وتو کرد که انتقادهای فراوانی را از سوری آمریکا، فرانسه و آلمان به دنبال داشت.



نظر شما :