دیپلمات ها مدعی شده اند

فعالیت های غنی سازی در فردو توسعه یافته است

۱۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۸۹۷۶۹۸ سرخط اخبار
دیپلمات ها ادعا می کنند که ایران فعالیت های غنی سازی اورانیوم را در تاسیسات زیرزمینی فردو که در نزدیکی قم واقع شده، توسعه داده است و به این ترتیب احتمال می رود که تنش ها بین ایران و غرب افزایش پیدا کند.

دیپلماسی ایرانی : دیپلمات ها ادعا می کنند که ایران فعالیت های غنی سازی اورانیوم را در تاسیسات زیرزمینی فردو که در نزدیکی قم واقع شده، توسعه داده است و به این ترتیب احتمال می رود که تنش ها بین ایران و غرب افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اقدام برای گسترش فعالیت های حساس هسته ای، مبارزه طلبی تهران در زمان تشدید فشار های غرب را خاطرنشان می کند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی درماه گذشته آغاز عملیات غنی سازی 20 درصدی در فردو را تایید کرده بود. سایت فردو به منظور حفاظت از تاسیسات هسته ای ایران در مقابل حملات هوایی در اعماق زمین تاسیس شده است.

اما واشینگتن که ادعای تردید آمیز بودن برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی را مطرح می کند، به دنبال اعلام آغاز عملیات غنی سازی در فردو، آن را اقدامی آشکار در جهت نقض قطعنامه های شورای امنیت توصیف کرد.

به گفته دیپلمات ها، ایران از دو مجموعه که هر یک 174 سانتریفوژ فعال دارند برای تولید اورانیوم غنی شده در این سایت استفاده می کند و این در حالی است که سانترتفوژهای بیشتری نیز در این محل نصب شده اند.

یک دیپلمات در وین نیز تاکید کرده است که سانتریفوژها بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می دهند. به گزارش رویترز یک دیپلمات مورد اعتماد آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تصویری از فعالیت های در حال توسعه در سایت فردو را کشیده است اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است. این در حالی است که مقامات آژانس و ایران هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

.

 

 

 



نظر شما :