حمله به سفارت روسیه در طرابلس

۱۷ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۵ کد : ۱۸۹۷۶۷۳ سرخط اخبار

به دنبال وتوی قطعنامه ضد سوری شورای امنیت توسط روسیه و چین سفارت روسیه در لیبی مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته شاهدان، در اعتراض به تصمیم روسیه و چین برای وتوی قطعنامه سازمان ملل علیه سوریه، عده‌ای از دیوارهای سفارت روسیه در طرابلس، پایتخت لیبی بالا رفتند و پرچم روسیه را از فراز این ساختمان پایین کشیدند.

یک شاهد اظهار داشت: این اولین تجمع در مقابل سفارت نبود، اما تجمع‌های گذشته دارای طبیعت صلح‌آمیز بودند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در این حمله هیچ‌یک از دیپلمات‌های روسیه مجروح نشدند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مقامات لیبی به خاطر این حمله عذرخواهی کردند و به ما اطمینان دادند که در مورد این حمله تحقیقات انجام گیرد و امنیت برای هیات دیپلماتیک ما در طرابلس تامین شود.

روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه را وتو کردند. در این قطعنامه از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه خواسته شده بود از قدرت کناره‌گیری کند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در جریان یک راهپیمایی غیرقانونی، تظاهرکنندگان با شعارهای ضد روسی در مقابل سفارت روسیه در طرابلس تجمع کرده تا علیه موضع این کشور در جریان قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: در این تظاهرات که چندین نفر شرکت داشتند، معترضان از ساختمان سفارت روسیه بالا رفته و به روی پشت‌بام این ساختمان رفتند و با تخریب دوربین‌های مداربسته، پرچم روسیه را پایین آوردند.

وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد: هیچ‌یک از دیپلمات‌های روسی آسیب ندیدند. همچنین خسارت زیادی به ساختمان‌ سفارت وارد نیامده است. پس از انجام اقداماتی در راستای احترام به مقام‌های رسمی لیبی در طرابلس و سفارت این کشور در مسکو، تدابیر امنیتی برای تضمین امنیت در سفارت روسیه در طرابلس صورت گرفت.

در این راستا، مقام‌های لیبیایی از دولت روسیه عذرخواهی کرده و متعهد شدند تا این روند را مورد بررسی قرار دهند.



نظر شما :