برای تامین منابع نفتی جایگزین ایران

رئیس جمهور کره جنوبی به منطقه می آید

۱۷ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۴ کد : ۱۸۹۷۶۶۶ سرخط اخبار
لی میونگ باک، رئیس جمهور کره جنوبی از روز سه شنبه سفر خود به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر را آغاز می کند تا با آنها در مورد منابع جایگزین نفت ایران رایزنی کند.

دیپلماسی ایرانی: خبرگزاری رویترز گزارش داد که لی میونگ باک، رئیس جمهور کره جنوبی از روز سه شنبه سفر خود به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر را آغاز می کند تا با آنها در مورد منابع جایگزین نفت ایران رایزنی کند.

این در حالی است که آمریکا از سئول خواسته است میزان واردات نفت از ایران را کاهش دهد. از سوی دیگر کره جنوبی به واسطه تحریم های آمریکا علیه ایران برای پرداخت پول نفت به ایران نیز دچار مشکل خواهد شد.

گفتنی است سفر لی به تولید کنندگان نفتی منطقه یک ماه پس از سفر نخست وزیر کره جنوبی به عمان و امارات متحده عربی انجام می شود که باز هم با دستور کار تامین منابع نفتی جایگزین ایران صورت گرفته بود.

کره جنوبی به عنوان پنجمین وارد کننده بزرگ نفت در جهان در سال گذشته 87 درصد واردات نفتی خود را از خاورمیانه انجام داده که 9 درصد این میزان متعلق به ایران بوده است.

همچنین مقامات کره جنوبی نیز مانند ژاپن اخیرا با مقامات آمریکایی ملاقات کرده اند تا از میزان کاهش واردات نفت از ایران طبق قانون تحریم های جدید اطلاع یابند.

علاوه بر این گفته می شود که کره جنوبی حدود 5 میلیارد دلار پول نفت به بانک مرکزی ایران بدهکار است که به واسطه تحریم سیستم بانکی در بانک های سئول بلوکه شده است.

 


نظر شما :