پذیرش عجیب عباس از سوی حماس

۱۷ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۸۹۷۶۴۵ سرخط اخبار
در حالی که محمود عباس و خالد مشعل در نشست دوحه بر ضرورت برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات شورای قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کردند، منابع فلسطینی از موافقت جنبش حماس با نخست وزیری عباس در دولت جدید فلسطین خبردادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو سوای آمریکا، عزام الاحمد، یکی از مسئولان جنبش فتح عنوان داشت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دیدار روز یکشنبه خود در دوحه بر ضرورت برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین و ریاست تشکیلات خودگردان در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کردند.
در این نشست دو طرف در خصوص مسائل مختلف از جمله تشکیل دولت آشتی ملی توافق نظر حاصل کردند.
پیش از این نشست دو طرف دیداری با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر برای بررسی مساله روند آشتی ملی فلسطین داشتند.
عزام الاحمد همچنین تاکید کرد: دیدارهای میان عباس و مشعل امروز (دوشنبه) نیز ادامه خواهد داشت. فضای نشست روز یکشنبه فضایی سازنده و مثبت بوده و دو طرف بر ضرورت از بین بردن موانع پیش روی برگزاری انتخابات تاکید کردند.
احمد در خصوص روند تشکیل دولت فلسطین عنوان داشت: ما با دیگر شریکان خود رایزنی می‌کنیم و در خصوص تعیین نخست وزیر توافق نظر خواهیم کرد.
عباس و مشعل در این دیدار پیرامون آشتی ملی و پیگیری اجرای توافقات به عمل آمده میان جنبش‌های فتح و حماس در نشست‌های قاهره گفتگو کردند.
منابع فلسطینی در دوحه گفتند که رئیس تشکیلات خودگردان و رئیس دفتر سیاسی حماس توافقنامه‌ای را در جریان حضور خود در دوحه امضا کردند.

این منابع افزودند: دوطرف درخصوص تشکیل یک دولت وفاق ملی متشکل از افراد مستقل توافق کردند.
این سومین نشست برگزار شده میان عباس و مشعل از زمان امضای سند آشتی ملی فلسطین تحت نظارت مصر در ماه مه به شمار می‌آید.
این در حالی است که مسئولان فلسطینی اعلام کردند که جنبش حماس با پیشنهاد قطر مبنی بر نخست وزیری محمود عباس در دولت توافق ملی فلسطین موافقت کردند.



نظر شما :