ادامه حملات به سفارتخانه‌های سوریه

۱۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۷ کد : ۱۸۹۷۶۳۹ سرخط اخبار
در سکوت جوامع دیپلماتیک، سفارتخانه‌های سوریه در جهان همچنان هدف حملات است.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در تازه‌ترین حملات سفارتخانه سوریه در طرابلس هدف حمله قرار گرفت و مهاجمان ساختمان سفارت را به تصرف خود درآوردند.

انس خالد، از اعضای شورای مخالفان سوریه موسوم به "شورای ملی سوریه" اعلام کرد که مخالفان سوریه بدون هیچ مقاومتی سفارتخانه سوریه در طرابلس را تصرف کرده‌اند و به زودی اداره این سفارت به طور رسمی به مخالفان سپرده می‌شود!

از سوی دیگر منابع خبری الجزایر اعلام کردند که ده‌ها تن با حمله به سفارت خانه این کشور در الجزایر پرچم سوریه را پایین کشیدند و پرچم مخالفان را بر فراز آن برافراشتند.

بنابر این گزارش مخالفان سعی داشتند به دفتر سفیر سوریه نیز حمله کنند که موفق به این کار نشده و پس از 10 دقیقه نیروهای امنیتی الجزایر وارد عمل شدند و پرچم مخالفان را از فراز سفارتخانه پایین آوردند.

در اردن نیز ده‌ها تن از مخالفان دولت سوریه با حضور در مقابل سفارتخانه این کشور در امان اخراج سفیر سوریه را در اردن خواستار شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند تا اخراج سفیر سوریه از اردن در مقابل سفارتخانه این کشور تحصن می‌کنند.

پیشتر منابع خبری از حمله مخالفان به دیگر سفارتخانه‌های سوریه و برگزاری تظاهرات در مقابل مقر این سفارتخانه‌ها در کشورهای آمریکا، آلمان، اسپانیا، استرالیا، انگلیس، کویت و مصر خبر داده بودند.

بنابر گزارش منابع خبری این اقدامات در پی وتوی پیش نویس قطعنامه غربی ـ عربی شورای امنیت توسط روسیه و چین به وقوع پیوسته است.

نظر شما :