تحریم علیه ایران به بن‌بست منجر می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۸۹۷۶۱۰ سرخط اخبار
وزارت امور خارجه روسیه به آمریکا در خصوص تحریم‌ها علیه ایران و توسل به اقدام نظامی برای حل مساله هسته‌یی ایران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری "نووستی" گزارش داد: وزارت امورخارجه روسیه این ادعا که مسکو در مقابل دخالت نکردن غرب در سوریه به نوعی معامله با غرب علیه ایران وارد می‌شود را دور از حقیقت نامید.

وزارت امورخارجه روسیه تاکید کرد: این ادعا که کشور ما احتمالا می‌تواند با نشان دادن چراغ سبز به عملیات نظامی آمریکا علیه ایران، در مقابل دخالت نکردن غرب در امور داخلی سوریه ، وارد نوعی معامله پشت پرده شود، دور از حقیقت است. ما مسوولیت این ساخته‌های ذهنی را برعهده وجدان مطرح‌کنندگان آنها می گذاریم ".

وزارت خارجه روسیه با تاسف خاطرنشان کرد که نشریه روسی"آرگومنتی ای فاکتی" با استناد به منابعی که هویت آنها معرفی نشده است، گمانه‌زنی‌های نادرست و بی‌اساسی را در خصوص به اصطلاح معاملات روسیه و آمریکا در مورد سوریه و ایران منتشر کرد.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه به طور جدی و مستمر از اصول حقوق بین‌المللی پیروی می‌کند و هرگونه تلاش برای تحمیل روش‌های رفع بحران داخلی در سوریه از خارج را غیرقابل قبول می‌داند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در رابطه با موضع روسیه در رابطه با ایران اعلام کرد: ما راه نظامی برای حل مسایل مربوط به برنامه هسته‌یی ایران را به شدت رد می‌کنیم. به طرف آمریکایی هشدار می‌دهیم که تکیه بر تحریم‌ها به ضرر روند مذاکرات است و باعث تشدید تنش‌ها شده و به بن‌بست منجر می‌شود.


نظر شما :