پانتا خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۸۹۷۵۷۱ سرخط اخبار

در ادامه فشارهای آمریکا برای منزوی کردن ایران، وزیر دفاع این کشور از جامعه بین‌الملل درخواست کرد که از تحریم‌ها علیه ایران حمایت کرده تا ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، "لئون پانتا" روز گذشته در حالی که از یک پایگاه هوایی آمریکا در آلمان دیدار می‌کرد در خصوص اعمال فشار به ایران اعلام کرد که تمام کشورهای دنیا باید در کنار همدیگر از تحریم‌های بیشتر علیه ایران حمایت کنند تا این کشور وادار شود تا برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

وی در سخنان خود مدعی شد که تحریم‌ها فشار اقتصادی زیادی به ایران وارد می‌آورد و بنابراین باید چنین فشارهایی را بر ایران ادامه دهیم.

در حالیکه برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است و بازرسی‌های آژانس برعدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران تأکید دارد، پانتا مدعی شد: به نظر ما، در شرایط کنونی مهم‌ترین مساله این است که جامعه جهانی را برای حفظ این فشار بر ایران، متحد و در کنار هم نگه داریم تا ایران قانع شود که نباید دست به توسعه تسلیحات هسته‌ای بزند و اگر ایران چنین موضوعی را نپذیرد، ما تمام گزینه‌ها را روی میز داریم.

آمریکا تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا با اعمال فشار به ایران بتواند برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف کند اما این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و رسانه‌های غربی اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها نمی‌توان ایران را مانع از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران شود.

رژیم صهیونیستی که یکی از همپیمانان آمریکا است، نیز تلاش می‌کند در حالیکه خود یکی از دارندگان بزرگ زرادخانه‌های هسته‌ای است و عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیست، فشار بر ایران را زیاد کند به طوریکه "ایهود باراک"، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران استقبال کرده و گفته بود که در صورتیکه تحریم ها علیه ایران کارساز نشود، گزینه‌های دیگر بررسی می‌شود.

در هفته‌های اخیر و در راستای افزایش فشارها بر ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های شدیدتری را علیه این کشور اعمال کرده‌اند.



نظر شما :