آمریکا توانایی روبرو شدن همزمان با ایران و کره شمالی را دارد

۱۵ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۸۹۷۵۶۳ سرخط اخبار
وزیر دفاع آمریکا در سفر به آلمان و سخنرانی برای نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور اروپایی، مدعی شد که آمریکا می تواند به طور هم زمان با ایران و کره شمالی وارد جنگ شده و بر هر دوی آنها پیروز شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "ای بی سی نیوز، "لئون پانتا" که دیروز جمعه برای نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان سخن می گفت در ادامه افزود : کلید موفقیت در برابر ایران برای توقف برنامه هسته ای این کشور بهره مند شدن از یک اتحاد بین المللی برای اعمال تحریم های شدید اقتصادی علیه تهران است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود : حمایت یکپارچه جامعه جهانی از تشدید فشار و تحریم علیه ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح اتمی ضروری است و چنانچه ایران رویکرد هسته‌ ای خود را تغییر ندهد، ایالات متحده در صورتی که ضروری باشد، آماده پاسخ دادن است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از نظامیان آمریکایی از لئون پانتا در خصوص احتمال مداخله ایالات متحده در رویارویی اسرائیل و ایران پرسید. وزیر دفاع آمریکا بدون پرداختن به این بخش از مناقشه، به بیان اهمیت تلاشهای بین‌ المللی برای توقف فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی پرداخت و گفت : به نظر من مهمترین موضوع در حال حاضر حفظ اتحاد جامعه بین المللی در قبال ایران است، تا به این وسیله بتوانیم با افزایش فشار بر ایران، این کشور را قانع کنیم که نباید سلاح هسته‌ ای تولید کند و به جامعه بین ‌المللی بپیوندد.

پانتا بار دیگر جمله تکرارای مقامات آمریکایی را تکرار کرد و گفت : اگر ایران این کار نکنند، ما همه گزینه ها روی میز داریم و در صورتی که مجبور بشویم، آماده پاسخ دادن خواهیم بود.

وی سپس به کره شمالی نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا توانایی روبرو شدن همزمان با ایران و کره شمالی و همچنین پیروز شدن بر آنها دارد.
 

نظر شما :