میت رامنی برنده فلوریدا شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۸۹۷۴۹۹ سرخط اخبار

"میت رامنی"، یکی از دو نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، توانست در ایالت فلوریدا پیروز شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، میت رامنی توانست 47 درصد از آرا را در انتخابات‌های اولیه آمریکا در فلوریدا بدست آورد و از "نیوت گینگریچ"، دیگر رقیب جمهوری‌خواه خود با 32 درصد پیشی بگیرد.

گینگریچ 68 ساله در اوایل ماه آتی در انتخابات کارولینای جنوبی توانست رامنی 64 ساله را شکست دهد، اما این بار خود مغلوب شد.

میت رامنی که در سه دور انتخابات پیشین در ایالت‌های آیووا، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی همواره در میان دو نفر اول بود، روز سه شنبه توانست با شکست دادن نزدیک ترین رقیب خود، نیوت گینگریچ، اکثریت آرای جمهوری‌خواهان فلوریدا را به خود اختصاص دهد.

رامنی در ایالت نیوهمپشایر هم، برنده رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان شده بود.

برنده نهایی این رقابت‌ها به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه به رقابت با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواهد رفت.

رامنی پس از این پیروزی در جمع هواداران خود گفت: خوب آقای رئیس‌ جمهور، شما تصمیم گرفتید که وارد رقابت‌های انتخاباتی ماه نوامبر شوید اما حال زمان آن فرارسیده که از سر راه کنار برود.

وی در ادامه افزود: اوباما می‌خواهد آمریکا را به مکانی تبدیل کند که دیگر هیچ کسی نتواند آن را بشناسد اما من ارزش‌ها و قوانین واقعی جامعه آمریکا را احیا می‌کنم.

رامنی که فرماندار سابق ایالت ماساچوست بود، در ادامه قول داد تا به "دوران اوباما خاتمه دهد". 

نظر شما :