اظهارنظر حماس در خصوص رابطه با ایران

۱۲ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۱۲ کد : ۱۸۹۷۴۹۱ سرخط اخبار
مهر: رئیس دولت منتخب فلسطین در گفتگو با یک روزنامه عربی با اشاره به روابط متوازن حماس با تهران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: حماس همچنان به ریاست خالد مشعل بر دفتر سیاسی خود پابیند است.
به گزارش خبرگزاری مهر، "اسماعیل هنیه" پس از دیدار با امیر قطر در دوحه در گفتگو با الحیات اظهار داشت: روابط حماس با ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس متوازن است.

وی درباره احتمال انتقال دفاتر حماس از سوریه به قطر و یا کشوری دیگر نیز تاکید کرد: صحبتی در این باره در داخل (جنبش حماس) مطرح نشده است.

هنیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه روابط حماس با ایران آیا بر روابط این جنبش با شورای همکاری خلیج فارس تاثیر می گذارد، اظهار داشت: ما بر مبنای این که موضوع فلسطین امروزه در سختی شدیدی قرار گرفته رفتار می کنیم و بر همین مبنا به کمک و پشتیبانی جهان اسلام و کشورهای عربی نیازمندیم. همچنین روابط ما (با ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس) همواره متوازن بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع حماس درباره تحولات سوریه اظهار داشت: ما خواستار پایان خشونتها در سوریه هستیم چون خون مردم سوریه برای ما بسیار ارزشمند است. ما خواستار امنیت و ثبات، پایان خشونتها و همچنین اصلاحات و دموکراسی در این کشور هستیم. البته اگر راه حل (پایان بحران در سوریه) عربی باشد بهتر است و راه را بر دخالت خارجی می بندد.



نظر شما :