ایران سوخت هسته ای بومی شده را بارگذاری می کند

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۸۹۷۴۶۹ سرخط اخبار

ایرنا نوشت:
 ایران سوخت هسته ای را با استفاده از توانمندی های بومی خود تولید می کند و متخصصان ایرانی قصد دارند ظرف یک ماه آینده استفاده از سوخت هسته ای ساخت خود را برای کار در رآکتور هسته ای تهران آغاز کنند.

در این گزارش با اشاره به تولید سوخت با فناوری های داخلی و بدون کمک گرفتن از متخصصان خارجی افزوده شده است: ایران پیش تر اعلام کرده بود که می‌تواند در امور هسته‌ای مستقل باشد و بدون کمک خارجی فعالیت های خود در این زمینه را دنبال کند.

ریانووستی در گزارش خود اضافه کرد که جمهوری اسلامی ایران به دانش ‌هسته‌ای دست یافته و فناوری های پیشرفته هسته ای در این کشور بومی شده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه کشورهای غربی باور نمی کردند ایران به خودکفایی در زمینه انرژی هسته ای رسیده باشد، گفته شده است بارگیری سوخت هسته‌ای در رآکتور تحقیقاتی تهران ظرف یک ماه آینده خلاف تصورات غربی ها را ثابت می کند.

خبرگزاری روسی به نقل از 'علی اکبر صالحی' وزیر امور خارجه ایران یادآور شد که ایران تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در ازای اعطای مشوق به این کشور را که غرب به عنوان وسیله ای برای ایجاد خلل در برنامه هسته ای تهران پیشنهاد می کند، نمی پذیرد.

صالحی گفت: غنی‌سازی حق قانونی جمهوری اسلامی ایران است و طبق قرارداد 'ان.‌پی.‌تی' انجام می‌ گیرد.

ریانووستی با اشاره به ادعای غرب به سرکردگی آمریکا مبنی بر نظامی بودن برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان نوشت: ایران بارها این ادعا را رد و اعلام کرده است که برنامه هسته ای این کشور صرفا جهت رفع نیازهای انرژی است. 

نظر شما :