دیدار معاون دبیرکل اتحادیه عرب با رهبران عراقی

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۸۹۷۴۶۵ سرخط اخبار

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با مسئولان بلندپایه عراق تاکید کرد که تمام کشورهای عربی آمادگی خود را برای حضور در نشست ماه مارس سران کشورهای عربی در بغداد اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه  الحیاة، احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در سفر خود به عراق در دیدار با مسئولان برجسته این کشور عنوان داشت: تمام کشورهای عربی آمادگی خود را برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب در بغداد اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: حضور کشورهای عربی در این نشست در بالاترین سطح خود خواهد بود.

بن حلی با نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق دیدار کرده و در خصوص آمادگی این کشور برای برگزاری نشست سران کشورهای عربی در ماه مارس در بغداد بحث و تبادل‌نظر کرد.

المالکی در این دیدار عنوان داشت: ما از حضور سران کشورهای عربی در عراق استقبال می‌کنیم. امیدواریم این نشست با موفقیت برگزار شود. جدول کاری نشست سران کشورهای عربی باید آماده شود و در این نشست در خصوص همکاری‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و غیره بحث و تبادل‌نظر شود.

المالکی تاکید کرد: بغداد از طرح اتحادیه عرب در خصوص مساله سوریه حمایت می‌کند و تلاش‌ها برای تضمین تحقق تغییرات مطلوب در سوریه بدون افزایش خشونت‌ها باید بیشتر شود.

هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق نیز عنوان داشت: سفر بن حلی به بغداد برای بررسی آمادگی عراق در خصوص برگزاری نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: بن حلی برای ارزیابی شرایط برگزاری این مراسم به عراق آمده است.

هیات اتحادیه عرب به ریاست احمد بن حلی بنا به خواسته نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب در سفری چهارروزه برای بررسی مسائل مربوط به نشست سران کشورهای عربی به بغداد آمده است.

بن حلی همچنین با جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری عراق و دیگر مسئولان بلندپایه این کشور دیدار کرد. 

نظر شما :