تقدیر وزیر امور خارجه تونس از ایران

۱۰ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۸۹۷۴۳۷ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه تونس در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه اجلاس سران اتحادیه آفریقا، از مواضع مثبت جمهوری اسلامی ایران در قبال انقلاب مردم کشور خود تقدیر کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، 'رفیق عبدالسلام' در دیدار با 'علی اکبر صالحی' وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه هجدهمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا به میزبانی آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی همچنین بر ضرورت توسعه مناسبات تونس با کشورهای اسلامی در پرتو انقلاب این کشور تاکید کرد.
** توافق برای فعال سازی کمیسیون مشترک اقتصادی دو جانبه
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار سالروز پیروزی انقلاب مردم تونس به عنوان آغازگر موج بیداری اسلامی در منطقه را به همتای تونسی خود تبریک گفت.
علی اکبر صالحی با یادآوری شکل گیری تحولات مهم منطقه بر ضرورت رایزنی و همکاری بین دو کشور تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت هر گونه کمک در مسیر پیشرفت و توسعه تونس اعلام کرد.
وزیر امور خارجه ایران در این دیدار همچنین بر ضرورت هوشیاری و همبستگی ملی در جریان ایجاد نظام منبعث از انقلاب مردم مسلمان تونس تاکید کرد.
** ایران و تونس: مداخله خارجی در روند تحولات منطقه عامل تشدید بی ثباتی است
در این دیدار همچنین آخرین وضعیت مناسبات دو کشور مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و طرفین بر ضرورت فعالسازی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی فیمابین و نیز تبادلات مردمی در حوزه جهانگردی تاکید شد.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تونس همچنین ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه بر ضرورت استقرار ، ثبات و امنیت در سایه سازو کارهای ملی و منطقه ای تاکید کردند و هر گونه مداخلات خارجی در روند تحولات منطقه را عامل تشدید بی ثباتی دانستند.
 
 

نظر شما :