ایران پاسخ محکمی به اروپایی‌ها می‌دهد

۱۰ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۸۹۷۴۳۴ سرخط اخبار

خبرگزاری ایتارتاس روز دوشنبه در گزارشی تحلیلی به عزم ایران برای مقابله با سیاست های زورگویانه اروپا اشاره و اعلام کرد: ایران مصمم است به تحریم نفتی اتحادیه اروپا پاسخ محکم و مناسب بدهد.

به گزارش ایرنا، در این گزارش خاطرنشان شده است: در این راستا مجلس شورای اسلامی ایران در حال تنظیم طرح قانونی منع صادرات نفت به کشورهای اروپایی است.

در این گزارش گفته شده است: ایران در آینده نزدیک ممکن است صادرات نفت به کشورهای اروپایی را در پاسخ به توافق 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی این کشور متوقف کند.

در گزارش ایتارتاس با استناد به اظهارات مقام های ایران افزوده شده است: جمهوری اسلامی ایران بزودی فروش نفت به شماری از کشورهای اروپایی را متوقف می کند.

منبع خبری روسی در همین حال به نقل از 'محمد کریم عابدی' نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ممکن است تهران صادرات نفت به کشورهای اروپایی را از پنج تا 15 سال منع کند.

در گزارش خبرگزاری روسی اضافه شده است: مقام های ایرانی می گویند تهران تحریم های خصمانه اتحادیه اروپا را بدون پاسخ نمی گذارد و کشورهای عضو این اتحادیه را تحریم و صادرات نفت خود به آنها را متوقف می کند.

خبرگزاری ایتارتاس در گزارش خود همچنین به نقل از 'عماد حسینی' سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نوشت که طرح قانونی منع صادرات نفت به کشورهای اروپایی تا روز پنجشنبه آینده آماده خواهد شد.

در ادامه این گزارش اعلام شده است که منع واردات نفت ایران و به تعویق انداختن اجرای این تصمیم برای شش ماه نشانه ضعف و نگرانی کشورهای اروپایی می باشد.

منبع خبری روسی خاطرنشان کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سه ماهه سوم سال 2011 نیز که تحریم نفتی ایران مطرح شد، واردات نفت از این کشور را نسبت به سه ماهه دوم سال قبل از آن افزایش داده و از 650 هزار بشکه در روز به 700 هزار بشکه رساندند.

در این گزارش گفته شده است: منع صادرات نفت ایران به اروپا برای این کشور مشکل آفرین نخواهد بود و تهران نفت خود را به خریداران دیگر همچون هند خواهد فروخت. 

نظر شما :