شورای ملی سوریه ایران را متهم کرد

۰۹ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۸۹۷۴۰۳ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : در حالی که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ، نزدیک ترین متحد عرب ایران در منطقه به شمار می رود.، شورای ملی سوریه که مخالف دولت اسد است، مدعی شد که ایران در سرکوب معترضان سوری نقش داشته است. این گروه همچنین از ایران خواست که از حمایت رژیم دمشق دست بکشد.
این ادعا در شرایطی مطرح می شود که شماری از کشور های منطقه به رهبری عربستان و از سوی دیگر آمریکا و متحدان اروپایی اش نیز همواره از روابط نزدیک ایران با دولت بشار اسد، ابراز نگرانی می کنند.
ثمیر نشار، یکی از اعضای کمیته اجرایی شورای ملی سوریه در کنفرانس خبری که در استانبول برگزار شد، اظهار داشت: این شورا شرکت ایران در سرکوب سوری ها که به دنبال آزادی هسند را محکوم کرده و از تهران می خواهد تضعیف انقلاب سوریه را متوقف کند تااز این طریق روابط بین مردم دو کشور حفظ شود.
این در حالی است که جمهوری اسلامی هرگونه دخالت در سرکوب مردم سوریه که موجب کشته شدن بیش از 5 هزار نفر در طول 10 ماه گذشته شده را رد کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش سویه آزاد روز جمعه 5 نظامی ایرانی را در شهر حمص دستگیر کرده و از تهران خواسته هرچه سریعتر نیرو های اضافی خود را از سوریه خارج کند.
این گروه در بیانیه ای مدعی شده که ایرانیان دستگیر شده تحت فرمان سرویس های جاسوسی نیروی هوایی سوریه کار می کرده اند و هیچ مجوزی برای کار در سوریه در اختیار نداشته اند. البته به جزئیات بیشتر در این زمینه هم اشاره ای نشده اما به همراه این بیانیه فیلمی نیز منتشر شده که برخی ایرانیان را به همراه گذرنامه ایرانی نشان می دهد.


 

( ۱ )

نظر شما :