فرانسوی ها از افغانستان می روند

۰۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۸۹۷۳۷۵ سرخط اخبار
' نیکلا سارکوزی ' رییس جمهوری فرانسه در دیدار با ' حامد کرزی ' همتای افغان خود ، زمان خروج نیروهای کشورش را از افغانستان پایان سال 2013 میلادی اعلام کرد .
به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی 'لو فیگارو' روز شنبه با اعلام این خبر افزود: کشته شدن چهار سرباز فرانسوی توسط یک افغان در استان 'کاپیسا' ، مهمترین محور گفت و گوی دیروز ( جمعه ) روسای جمهوری 2 کشور در کاخ الیزه بود و سارکوزی زمان خروج نیروهای کشورش را که پیشتر سال 2014 میلادی اعلام شده بود، یک سال جلو انداخت.
سارکوزی همچنین اعلام کرد که ماموریت آموزش نیروهای افغان که پس از ماجرای مذکور به حال تعلیق درآمده بود از روز شنبه آغاز می شود. کرزی و سارکوزی همچنین توافقنامه ای را مبنی بر تعهد فرانسه به ادامه آموزش نیروهای افغان پس از خروج نظامیان از افغانستان ، به امضا رساندند.
رییس جمهوری فرانسه از سوی دیگر اعلام کرد که کشورش مسئولیت برقراری امنیت را در کاپیسا از ماه مارس سال جاری میلادی به نیروهای افغان واگذار خواهد کرد.
گزارش ها با اشاره به این که 400 سرباز فرانسوی در پایان سال سال 2011 میلادی افغانستان را ترک کردند ، حکایت از آن دارند که قرار است حدود یک هزار نظامی فرانسوی نیز تا پایان سال 2012 میلادی به فرانسه بازگردند. همچنین تاریخ خروج کامل نیروهای نظامی فرانسه از این کشور نیز پایان سال آینده میلادی اعلام شده است.
از آغاز استقرار چهار هزار نیروی فرانسوی در افغانستان از سال 2001 تاکنون 82 سرباز فرانسوی جان خود را از دست داده اند.

 

نظر شما :