شل تحریم نفت ایران را اجرا می کند

۰۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۸۹۷۳۷۲ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : در حالی که شرکت توتال فرانسه از توقف واردات نفت از ایران خبر داده، شرکت شل نیز اعلام کرد که تحریم های مصوب اتحادیه اروپا علیه ایران را اعمال می کند.
خبرگزاری رویترز به نقل از پیتر وسر، مدیر عامل این شرکت گزارش داد، باوجود اعمال تحریم ها، این شرکت به زمان نیاز دارد تا جزئیات تحریم ها که می تواند به افزایش بهای نفت منجر شود را بررسی کند.
این در شرایطی است که روز جمعه، مدیرعامل توتال تاکید کرده بود که تحریم نفت ایران تاثیر زیادی بر بهای نفت نخواهد داشت و موضوع افزایش قیمت انرژی به مجموعه ای از عوامل از جمله کاهش ارزش یورو در مقابل دلار بستگی دارد.
اما مدیرعامل شل که در اجلاس اقتصادی داوس سخن می گفت، تصریح کرد که شل یک شرکت اروپایی است، بنابراین تحت تاثیر تحریم ها قرار می گیرد و به طور روشن به اجرای تحریم ها متعهد است. وی خاطرنشان کرد که جزئیات تحریم ها را به طور کامل بررسی می کند تا چشم اندازی از آنچه که در ماه های آینده رخ خواهد داد در اختیار داشته باشد.
وی در پاسخ به این سئوال که تحریم ها به سود یا زیان چه کسی خواهد بود؛ اظهار داشت: از نقطه نظر تجاری، مصرف کنندگان از تحریم ها آسیب می بینند زیرا افزایش بهای نفت به آنها فشار وارد می کند.
وسر در بخش دیگری از اظهارات خود به ملاقات با رئیس شرکت ملی نفت عربستان اشاره کرد که در حاشیه اجلاس داوس انجام شده است اما از تایید این موضوع که عربستان نفت بیشتری را به عنوان جایگزین نفت ایران به شل می فروشد، خودداری کرد. با این حال وی یادآور شد که شل و عربستان همکاری خوبی در سراسر جهان دارند.
 

نظر شما :