روسیه پیش نویس قطعنامه ضدسوری را رد کرد

۰۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۸۹۷۳۷۱ سرخط اخبار
'ویتالی چورکین' نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از رد پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مراکش درباره سوریه خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از کانال تلویزیونی 'روسیه-24'، چورکین امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه حاضر به پذیرفتن قطعنامه پیشنهادی مراکش در باره سوریه در شورای امنیت سازمان ملل سوریه نشد.
وی افزود: ما به جستجو برای یافتن راه خروج از بحران کنونی سوریه ادامه می دهیم.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره علت رد پیش نویس قطعنامه مراکش درباره سوریه گفت: در این قطعنامه نه تنها خط قرمزی که روسیه عبور از آن را غیرقابل قبول می داند، نادیده گرفته شده بود، بلکه موارد جدیدی وجود داشت که مسکو بطور کامل آن را رد می کند.
چورکین تشریح کرد: در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مراکش درباره سوریه اعمال تحریم ها علیه دمشق و نیز تحریم صدور سلاح به این کشور گنجانده شده بود.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد روسیه درباره سوریه بر محور توافق جمعی که رییس شورای امنیت سازمان ملل روز سوم ماه اوت سال گذشته اعلام کرد، استوار است و مسکو بر ضرورت پایان دادن به خشونت ها در سوریه از راه های سیاسی تاکید دارد.
'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه نیز پنجشنبه گذشته اعلام کرد کشورش با صدور هر گونه قطعنامه علیه سوریه مخالف است و آن را غیرعادلانه و غیرسازنده می داند.
لاوروف گفت: مسکو همچنان بر موضع خود در قبال سوریه پایبند است و در این راستا با اعمال هر گونه تحریم بین المللی علیه دمشق مخالف می باشد.
روسیه و چین اکتبر سال گذشته قطعنامه پیشنهادی غرب در باره سوریه را که در آن حکومت سوریه به شکل یکجانبه محکوم شده و تحریم هایی علیه این کشور پیش بینی شده بود، وتو کردند.

 

نظر شما :