مدیرعامل توتال

تحریم ایران تاثیر زیادی بر قیمت نفت نخواهد داشت

۰۷ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۹ کد : ۱۸۹۷۳۶۷ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: در حالی که شرکت توتال فرانسه در زمره نخستین شرکت هایی است که پیش از اعلام تصویب تحریم واردات نفت اتحادیه اروپا از ایران، خرید نفت از جمهوری اسلامی را متوقف کرده است، مدیر عامل این شرکت اظهار داشت که تحریم ها تاثیر زیادی بر قیمت نفت نخواهند داشت.

کریستف دمارژری، در گفت و گو با تلویزیون فرانسه خاطرنشان کرد که تنش های ژئوپلتیکی بر سر ایران نباید تاثیر عمده ای بر بهای نفت داشته باشد و بستن تنگه هرمز به به نفع ایران نیست.

وی افزود، بحران ایران موضوع جدی است اما جدید نیست.

مدیرعامل توتال در ارتباط با موضوع قیمت نفت که دغدغه مصرف کنندگان و مشتریان توتال است یادآور شد که نباید در این مورد بیش از اندازه نگران بود.

این در شرایطی است که اتحادیه اروپا در هفته گذشته تحریم واردات نفت از ایران را به تصویب رسانده و این تحریم ها از اول ماه جولای اجرا خواهند شد.

در مقابل ایران نیز تهدید کرده است که احتمال قطع صادرات نفت به اروپا وجود دارد. همچنین تهدید بستن تنگه هرمز نیز از سوی مقامات ایرانی در واکنش به تحریم های مضاعف مطرح شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مارژری گزارش داد که ایران با بستن تنگه هرمز، راه صادرات نفتی خود را نیز مسدود می کند. وی ادامه داد، وقتی ایرانیان می دانند برای صادرات نفت جمهوری اسلامی به بازار های خارجی به تنگه هرمز نیاز دارند، چرا تهدید بستن تنگه هرمز را مطرح می کنند.

مدیرعامل توتال خاطرنشان کرد که افزایش بهای نفت، دلایلی بیش از تنش ها بر سر ایران دارد و برخی دیگر از تولید کنندگان نفت نیز دچار مشکل شده اند و این در حالی است که به طور کلی بهای انرژی افزایش یافته است. به عقیده وی افزایش قیمت نفت در فرانسه یک دلیل مهم دیگر نیز دارد و آن کاهش ارزش یورو در مقابل دلار است و این در شرایطی است که قیمت نفت با دلار تعیین می شود.

مدیرعامل توتال تاکید کرد که یورو بیش از هر مساله ژئوپلتیکی دیگری بر قیمت انرژی تاثیر گذاشته است.  

نظر شما :