سیگنال های نرم به ایران، سینگال های سخت به اسرائیل

۰۷ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۸۹۷۳۶۵ سرخط اخبار
مانور نظامی «اوستر »12 که قرار بود در ماه آینده با حضور نیروهای نظامی آمریکا و رژیم اسرائیل برگزار شود در واقع شبیه سازی عملیات نظامی ایران در تلافی حمله احتمالی رژیم اسرائیل به ایران بود که به خاطر ملاحظاتی از سوی آمریکایی تا انتهای سال جاری میلادی به تعویق افتاده است . 

به گزارش «تابناک» ، تحلیل گران معتقدند اگر ایالات متحده آمریکا در چنین مانوری که شبیه سازی برای دفاع در مقابل حملات تلافی جویانه ایران بود ، شرکت می کرد ، نه به صورت تلویحی که به صورت آشکار نشان می داد که در حمله احتمالی رژیم اسرائیل به ایران این کشور را همراهی خواهد کرد. 

این در حالی است که باراک اوباما و کابینه وی معتقدند که این کشور نباید در نقشه سران تل آویو برای حمله احتمالی مشارکت کنند ، به ویژه تا زمانی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تمایل دارد خود به تنهایی درباره مواجهه با ایران تصمیم گیری می کند . 

علاوه بر این انتشار این خبر که ماموران موساد بدون اجازه مقامات اطلاعاتی آمریکا و با استفاده از کارت شناسایی آنان به استخدام جاسوس و خرابکار از گروهک تروریستی ریگی می پرداختند ، باعث واکنش اوباما شده است ، لذا لغو این مانور سیگنال خشکی است به سران این رژیم بوده است . سفر «مارتین دمپسی» ، رئیس ستاد مشترک آمریکا به سرزمین های اشغالی با این پیام همراه بود که شرکت آمریکا در مانور مشترک نظامی با رژیم اسرائیل منوط به این خواهد بود که سران تل آویو تهدید به حملات لفظی یکجانبه خود به ایران را متوقف کنند .

از آن سو ، هم محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای ایران توسط سخنگوی کاخ سفید و همچنین اعلام یکی از مقامات آمریکا که موساد باید مسئولیت این ترور را بپذیرد ، سیگنال مهمی برای ایران بود. روز شنبه یکی از مقامات آمریکایی به آسوشیتدپرس گفت که اسرائیل مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است . نشریه لندن تایمز هم جزئیاتی از این عملیات انجام گرفته توسط موساد را منتشر کرد. 
 
علاوه بر این ارسال نامه به ایران از سوی باراک اوباما و همچنین موضع گیری روز گذشته باراک اوباما درمورد تاکید بر حل مسالمت آمیز برنامه هسته ای ایران ، سیگنال های نرمی است که واشنگتن به تهران فرستاده است .  

نظر شما :