هند تا آن‌جایی که می‌تواند از ایران نفت وارد می‌کند

۰۴ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۱ کد : ۱۸۹۷۳۲۰ سرخط اخبار
وزیر نفت هند اعلام کرد که کشورش قصد دارد که تا آن‌جایی که می‌تواند از ایران نفت وارد کند زیرا شرایط برای چنین کاری مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویتز گزارش داد:‌ جایپال ردی، وزیر نفت هند روز دوشنبه در یک کنفرانس مربوط به مسائل انرژی به خبرنگاران گفت در آینده تلاش خواهیم کرد تا به طور کامل از منابع ایران بهره‌برداری کنیم زیرا شرایط نسبتا مطلوب است.

او افزود که هند در حال بررسی کلیه گزینه‌ها برای پرداخت بهای نفت خام ایران است.

هند که چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است حدود 12 درصد نفت مورد نیازش را از طریق جمهوری اسلامی تامین می‌کند. این کشور برای پرداخت بهای نفت از یک بانک ترک استفاده می‌کرد اما تحریم‌های آمریکا که 31 دسامبر 2011 به امضای باراک اوباما، رییس‌جمهور این کشور رسید استفاده از مسیر هالک‌ بانک ترکیه را برای دهلی دشوار کرد.

یک منبع دولتی روز جمعه گفت که هیأتی هندی برای مذاکره برای گزینه‌های پرداخت بهای نفت به تهران سفر کرد و دو طرف توافق کردند که هند می‌تواند از روپیه برای پرداخت بخشی از بهای نفت استفاده کند.

یک منبع صنعتی روز دوشنبه تایید کرد که هند در حال بررسی پرداخت از طریق روپیه است اما احتمال پرداخت از طریق ین را منتفی دانست.

وزیر نفت هند هم‌چنین تاکید کرد که کشورش به تحریم‌های سازمان ملل احترام می‌گذارد و گفت: «ما از تحریم‌هایی که بلوک‌های منطقه‌یی و برخی کشورها اعمال می‌کنند پیروی نمی‌کنیم».

او ادامه داد: ما به دنبال منافع خود هستیم؛ ایران دومین تامین کننده بزرگ نفت (برای هند) است بنابراین ما نیاز داریم از این منبع استفاده کنیم.

 

نظر شما :