درخواست مشترک فرانسه،انگلیس و آلمان از ایران

لطفا غنی سازی را متوقف کنید!

۰۴ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۸۹۷۳۱۲ سرخط اخبار
سران انگلیس،‌ آلمان و فرانسه از ایران خواستند «فورا» به غنی‌سازی اورانیوم پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آلمان گزارش داد: دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نیکلا سارکوزی، رییس‌جمهور فرانسه در بیانیه‌ای مشترک ضمن نسبت دادن تسلیحات هسته‌یی به ایران اعلام کردند:‌ ما دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌یی را نخواهیم پذیرفت.

سران سه کشور در حالی که در را برای «مذاکرات جدی و معنادار درباره برنامه‌ هسته‌یی» ایران بازگذاشتند تاکید کردند:‌ از مقامات ایران می‌خواهیم فورا فعالیت‌های حساس هسته‌یی را تعلیق کند و به طور کامل به تعهدات بین‌المللی‌اش پایبند باشد.

در عین حال گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان نیز روز دوشنبه پس از تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا بر بخش نفتی و بانک مرکزی ایران از دیگر کشورها خواست در تحریم نفت به اتحادیه اروپا بپیوندند.

وی گفت‌: اگر قرار باشد پیام (این اقدام) برای ایران روشن باشد به صدایی بیش از صدای غرب نیاز خواهد داشت، این کار به صدای بین‌المللی نیاز دارد.

وزیر امور خارجه آلمان گفت که مذاکرات با کشورهایی که از نفت ایران استفاده می‌کنند در حال انجام است.

چین بخش عمده‌ای از نفت مورد نیازش را از ایران تامین می‌کند و از جمله دیگر واردکنندگان نفت ایران می‌توان به هند، ‌ژاپن، آفریقای جنوبی، کره‌جنوبی، سریلانکا، تایوان و ترکیه اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه ایران در بیانیه که دوشنبه شب منتشر شد تاکید کرده است که "ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی خود تاکید دارد و همواره همکاری درچارچوب تعهدات خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ادامه داده و از هرگونه تلاشی برای شفاف‌تر کردن برنامه هسته‌یی خود دریغ نکرده است. به نظر می‌رسد اتحادیه اروپایی در دنباله‌روی غیرمنطقی از سیاست‌های آمریکا به منظور فرافکنی مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود درصدد انحراف افکار عمومی از بیداری عدالت‌خواهانه مردمی و جنبش ضدتبعیض و سرمایه‌داری توسط فضاسازی‌های غیرواقعی است".


نظر شما :