بازرسان آژانس به ایران می آیند

۰۴ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۸۹۷۳۱۰ سرخط اخبار
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تایید سفر هیاتی عالی‌رتبه‌ای از آژانس به ایران اعلام کرد که هدف اصلی از این دیدار حل کل مسائل اساسی باقی‌مانده در رابطه با برنامه هسته‌یی ایران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آلمان از وین گزارش داد: آژانس بین‌اللملی انرژی اتمی روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیأتی از مقامات عالی‌رتبه آژانس از تاریخ 29 تا 31 ژانویه (9 تا 11 بهمن‌ماه) به تهران سفر می‌کنند و تاکید کرد که «هدف کلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل کلیه مسائل اساسی باقی‌مانده» است.

این خبرگزاری افزود: آژانس به مسائلی که تحقیق و توسعه در رابطه با تسلیحات هسته‌یی در تهران را شامل می‌شود اشاره داشت. بنابراین گزارش هرمان ناکارتس، بازرس ارشد هسته‌یی آژانس و رافائل گروکسی، مسوول ارشد سیاسی آژانس در راس این هیأت به تهران سفر می‌کنند.

دیپلمات‌های نزدیک به آژانس اعلام کردند که هدف از این سفر بازدید از تاسیسات هسته‌یی نیست بلکه از سرگیری گفت‌وگو‌ها درباره تلاش‌های تسلیحاتی نسبت داده شده به ایران است که تهران آن را تکذیب کرده است.

هم‌چنین بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم آژانس با روح سازنده به ایران می‌رود و ما امیدواریم که ایران با همین روح سازنده با ما همکاری کند.



نظر شما :