وقتی فرانسه آمریکا را می ترساند

۰۱ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۸۹۷۲۶۲ سرخط اخبار
سخنگوی کاخ سفید نقش فرانسه را در جنگ افغانستان مورد تاکید قرار داد و در خصوص خروج زودهنگام نیروهای فرانسوی از افغانستان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: فرانسه همواره یک عضو با ارزش و بسیار خوب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوده است.
وی در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: من نمی‌خواهم در آستانه هرگونه مذاکرات یا تصمیم‌گیری اساسی در خصوص مساله افغانستان، فرانسه با توجه به حضور حائز اهمیتش به عنوان یکی از اصلی‌ترین اعضای ائتلاف، نیروهایش را از افغانستان خارج کند.
روز گذشته نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد: به دنبال کشته شدن چهار تن از سربازان فرانسوی به دست یک نیروی نظامی افغان، نیروهایش را پیش از زمان مقرر از افغانستان خارج خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری فرانسه، تمامی عملیات‌های پشتیبانی و آموزشی را در افغانستان به حالت تعلیق درآورد و قصد دارد فرآیند خروج نیروهای کشورش را از افغانستان تسریع بخشد.
یک سرباز افغان نیروهای ائتلاف و نیروهای افغانستان را در یک پایگاه نظامی در ولایت کاپیسا مورد هدف قرار داد.
در این حمله چهار سرباز فرانسوی کشته شدند و 15 سرباز دیگر نیز زخمی شدند.
کشته شدن این سربازان، تعداد سربازان فرانسوی کشته شده در جنگ افغانستان را از زمان آغاز این جنگ در سال 2001 به بیش از 80 تن رساند.
فرانسه در حال حاضر غالب بر3600 نیروی نظامی در افغانستان دارد.
سارکوزی اعلام کرد: ارتش فرانسه در افغانستان برای مورد هدف قرار گرفتن توسط سربازان افغان حضور ندارند.

 

نظر شما :