مجله هفته/ از ثبت‌نام برادر وزیر و همسر وزیر سابق تا برادر داداشی

۱۶ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۵ کد : ۱۸۹۶۸۰۷ اخبار اصلی
انتخابات مجلس نهم کلید خورده و داوطلب ها ثبت نام کرده و همه برای برگزاری یک انتخابات باشکوه آماده می شوند.
مجله هفته/ از ثبت‌نام برادر وزیر و همسر وزیر سابق تا برادر داداشی

انتخابات امسال درحال ورود به مراحل حساس و اجرایی خود به سر می برد. روزی نیست که خبرگزاری ها و سایت های کشورمان به درج حواشی مربوطه و اظهارنظرهای پیرامون انتخابات نپردازند و در گرما بخشیدن به فضای سیاسی و اجتماعی کشور در فاصله دو ماه مانده به انتخابات، نکوشند. از احتمال دست زدن دشمن به توطئه های آشنا و غریب گرفته تا هشدارهای مسئولان ذی ربط و از ثبت نام چهره های آشنا و ناآشنا گرفته تا طول و تفسیر دادن به صف بندی ها و آرایش های انتخاباتی در کشور.

انتخابات امسال اولین انتخاباتی است که پس از حدود 15 سال با حضور متفاوت جریان اصلاح طلب برگزار می شود. از چند ماه پیش بحث و جدل های زیادی درون اردوگاه اصلاح طلبان و خارج از آن جریان داشته و اختلاف هایی را میان اعضا و هواداران این جریان سیاسی پدید آورده است.

بعضی از چهره های موسوم به اصلاح طلب حتی با خودشان هم اختلاف دارند و نمی دانند بیایند یا نیایند و یک روز می گویند می آییم و فردایش می گویند عمرن نیاییم. بعضی هایشان حتی در فاصله یک ساعت دو حرف متضاد می زنند و معلوم نیست واقعا دچار تردید هستند یا این که می خواهند فضای سیاسی را سمت و سو بدهند.

تاریخ انقلاب ثابت کرده که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر جوسازی های این چنینی قرار نمی گیرد و رونق و بازارگرمی آن در هفته های آخر اتفاق می افتد و سیاست های تحریمی غرب و داخل نیز تاثیری بر اصل قضیه و برگزاری انتخابات و حضور گسترده مردم نمی گذارد.

اساسا تحریم کار غربی هاست و تئوری تحریم متعلق به آنها. آنها بیش از 30 سال است که ایران و خیلی از کشورهای مخالف خود را تحریم کرده و این واژه را به حوزه های دیگر نیز تعمیم داده و حالا اینطور تبلیغات می کنند که باید انتخابات ایران نیز تحریم شود. (بیشتر به یک جوک شبیه است)

اما در این هنگامه، رود خروشان ملت راه خودش را می رود و نهادها و دستگاه های مربوطه کار خودشان را می کنند و مردم نیز با آگاهی از وضع موجود و توطئه های غرب، توجهی به رسانه های بیگانه ندارند و چشم انتظار موعد تبلیغات و شناسایی گروه ها و نامزدهای حاضر هستند.

اما برای کسب اطلاع از برخی حواشی مربوط به ثبت نام نامزدها و شناخت فضای فعلی انتخابات، گوشه هایی از حاشیه نگاری های مندرج در رسانه های رسمی کشورمان (فارس، مهر و...) را عینا می آوریم:

·         طاهره نظری همسر منوچهر متکی وزیر خارجه سابق کشورمان از حوزه انتخابیه تهران برای مجلس نهم ثبت نام کرد. وی که دارنده مدرک دکترا در رشته داروسازی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۴ است، در مسئولیت هایی چون معاونت فنی کارخانه تولید داروی هلال احمر، مشاور وزیر خارجه و مدیرکل امور بین المللی زنان در وزارت خارجه به مدت شش سال و رئیس انجمن همسران دیپلمات های این وزارتخانه فعالیت کرده است. وی در حال حاضر به عنوان مشاور محمدمهدی آخوندزاده معاون امور بین المللی وزارت امور خارجه موضوعات مربوط به زنان را پیگیری می کند.

·         حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران گفته است: ما خودمان را اصلاح‌طلب واقعی می‌دانیم چرا که اصلاح‌طلبی جزو ذات اصول‌گرایی است.

 ·         سید حمید حسینی برادر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی است در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت تا از حوزه انتخابیه تهران داوطلب نمایندگی شود. وی برادر بزرگتر وزیر ارشاد است و می گوید اصلاح طلب است و به درخواست بخش خصوصی متقاضی ورود به نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده است.

·         سید مهدی طباطبایی از جمله اصلاح طلبانی بود که قصد داشت به صورت مستقل در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه شیراز شرکت کند. او که گویا در دوره هشتم نیز داوطلب حضور در انتخابات شده بود در پاسخ به خبرنگاران در رابطه با اینکه آیا در انتخابات مجلس هشتم نیز رد صلاحیت شده بود این امر را شخصی دانست و درباره رد صلاحیتش صحبتی نکرد.

·         حجت الاسلام علی عسگری مشاور و رابط پارلمانی مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز کسی بود که خود را اصولگرای اصلاح طلب خواند. وی که در مجلس هفتم نماینده مردم مشهد بود این بار از حوزه انتخابیه تهران برای حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرد.

·         حسین شیخ الاسلام دبیر کمیته حمایت از مردم فلسطین نیز در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و از حوزه انتخابیه تهران داوطلب حضور در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی شد و اعلام کرد در صورتی که در لیست جبهه متحد نباشد از حضور در انتخابات انصراف می دهد.

·         محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت نهم و زهره طبیب زاده مشاور امور زنان رئیس جمهور در دولت نهم نیز برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حاضر شدند تا از حوزه انتخابیه تهران و لیست جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند.

·         فاطمه آلیا و زهره سادات لاجوردی دختر شهید لاجوردی هم از حوزه انتخابیه تهران و نیز از فهرست جبهه پایداری در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد.

·         حضور پروین احمدی نژاد خواهر رئیس جمهور در ستاد انتخابات کشور نیز توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد. وی با اعلام این خبر که از حوزه انتخابیه گرمسار داوطلب نمایندگی در انتخابات مجلس نهم است، مخالفت صریحش را با سئوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم اعلام کرد.

·         حضور فداحسین مالکی سفیر ایران در افغانستان هم که گویا در دوران تعطیلات سفارتخانه در تهران حاضر شده بود، در ستاد انتخابات کشور جالب توجه بود. وی از حوزه انتخابیه زاهدان برای حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرد و گفت: برای حضور در انتخابات نیازی به استعفا از سفارت نیست.

·         برادر مرحوم روح الله داداشی – قهرمان ورزشی کشورمان که در کرج کشته شد – نیز برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده است.


نظر شما :