رهبر مخالفان آذربایجان: انقلاب را دریابید

۲۹ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۸۰۵۲ سرخط اخبار
 رسول قلیف رییس مجلس سابق جمهوری آذربایجان و رهبر حزب جامعه باز که در حال حاضر به عنوان مهاجر سیاسی در آمریکا به سر می برد، در مقاله ای تحلیلی با عنوان «انقلاب های عربی و وضعیت آذربایجان » با اشاره به تشابهات وضعیت جوامع کشورهای عربی در حال انقلاب با جمهوری آذربایجان ، نسبت به حوادث مشابه در جامعه آذربایجان در آینده نه چندان دور هشدار داد.

به گزارش «تابناک» قلی اف در این نوشته وضعیت سیاسی و اقتصادی جمهوری آذربایجان را با کشورهای تونس و لیبی مقایسه کرده و می نویسد، در هر دو کشور تونس و لیبی، علت وقوع انقلاب را می توان در عوامل زیر خلاصه کرد:

1) اشاعه ی اختلاس و رشوه خواری در کشور

2 ) نقض حقوق شهروندان به صورت متمادی از سوی رژیم های دیکتاتوری

3)  بی قانونی نهادهای حقوقی و انتظامی و دادگاه ها و غوطه ور شدن آنها در رشوه

4) نظارت خاندان حکومتیِ دیکتاتوری بر همه ی ثروت ها و شئون تجاری و اختصاص سهم و بهره برای خودشان از هر چیزی

5)  عدم وجود سهم برای شهروندان عادی و به ویژه جوانان در کارهای دولتی و تجاری و نبود چشم انداز روشنی برای آنان.    

6) جعل تمام انتخابات و به رخ مردم کشیدن قدرت و هیمنه ی حکومت بدون هیچ شرم و حیایی با عنوان نمودن این که آقای مملکت من هستم، اگر بخواهم، نماینده ی مجلس تعیین می کنم، به هر کس بخواهم، مسئولیت می دهم، هر کس را بخواهم، به زندان می افکنم، هر کس را بخواهم، ترور می کنم و...

قلیف در ادامه می نویسد، خاندان علیف از سال 1969 م. به انحاء مختلف و در پست های گوناگون بر آذربایجان و مردم آذربایجان حکومت و حکم رانی می کنند و درست مانند قذافی 42 سال است که بر مسند حکومت تکیه زده اند.

تجزیه و تحلیل های دقیق و قابل قبول تأیید می کنند که نقاط تاریک و نقصان های 42 ساله تاریخ آذربایجان، مواقع بسیار تاریک و فاجعه آمیز آن، عدم استقرار دموکراسی در کشور و موانع ایجاد شده در این راستا و... با نام علیف ها گره خورده است.

شرایط و وضعیت سیاسی امروز کشور قطعاً با وضعیت کشورهای عربی که در آنها انقلاب رخ داده است، تفاوتی ندارد. بالعکس، از برخی جهات وضعیت آذربایجان از آنها بدتر و بحرانی تر می باشد. اکنون کدام یک از علل و عواملی که موجب انقلاب در کشورهای عربی شد، در آذربایجان وجود ندارد.

تاریخ ثابت کرده است، احساس آرامش و امنیت دولت مردان و حاکمانی که از بالا به پایین به ملت خود نگاه می کنند، ناگهان و در عرض یک روز درهم پیچیده می شود!

به کسانی که فکر می کنند مردم آذربایجان برای همیشه و به صورت متمادی با زندگی ذلیلانه و حقیرانه کنار می آیند و آن را تحمل می کنند، می گویم، از خواب غفلت بیدار شوید، عالی جنابان، سرنوشتی بدتر از قذافی منتظر شماست! 

چرا که وضعیت موجود در کشور از وضعیت لیبی هم اسف بارتر و بدتر است! 

اگر از این فکر و خیال خود بیرون نیایید، پشیمان خواهید شد. بدانید که سطح زندگی لیبیایی ها و تونسی ها به مراتب بالاتر از سطح زندگی مردم آذربایجان بود.

مردم آذربایجان از حکومت نفرت دارند. بفهمید و بیدار شوید، عالی جنابان، و گرنه بعداً بسیار دیر خواهد بود!

نظر شما :